چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : 3150

نخست وزیر اوکراین با بیان این که کشورش خواهان آغاز سال نو میلادی با یک توافقنامه جدید گازی است، ابراز امیدواری کرد ظرف چند روز آینده با روسیه درباره عرضه گاز به توافق برسند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر میکلای آزاروف، نخست وزیر اوکراین، مغایر با گفته های اخیر مقام های مسکوست که پیش بینی کرده بودند قرارداد گازی در سال جاری میلادی میان دو کشور امضا نمی شود.
آزاروف روز گذشته (۲۸ آذر) پس از دیدار با پیتر ناکاس، نخست وزیر جمهوری چک، به خبرنگاران گفت: کشورش در چند روز گذشته گفت‌وگوهای جدی با روسیه داشته است.
وی با بیان این که دو کشور به یک توافق گازی دست خواهند یافت، اظهار کرد: اوکراین خواهان آغاز سال نو میلادی با یک توافقنامه جدید گازی است.

مسکو اعلام کرده است: گازبهای اوکراین را در صورتی کاهش می دهد که این کشور موافقت کند بخشی از سهام شبکه ترانزیت گاز خود را به شرکت گازپروم بفروشد.

اوکراین بارها انجام چنین کاری را نپذیرفته است، اما الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم هفته گذشته اعلام کرده بود به نظر نمی رسد تا پیش از پایان سال جاری میلادی قراردادی میان دو کشور امضا شود.

بنا بر اعلام مقام‌های آگاه، بر اساس توافقنامه گازی میان دو کشور، بهای هر یکهزار مترمکعب گاز وارداتی اوکراین از حدود ۴۰۰ دلار کنونی به ۴۸۵ دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز در سه ماه نخست سال ۲۰۱۲ افزایش خواهد یافت.

والری مونتی یان، سفیر اوکراین در روسیه پیش‌تر گقته بود: چنانچه مسکو و کی‌یف در طول گفت‌وگوهای دوجانبه به توافق برسند، بهای هر یکهزار مترمکعب گاز وارداتی اوکراین احتمال دارد به حدود ۲۲۴ دلار کاهش یابد.

https://ccsi.ir//vdca.mnek49n6w5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه