يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : 2087

فرانسه و روسیه، محکوم شدن نخست وزیر سابق اوکراین به هفت سال زندان را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای محاکمه یولیا تیموشنکو را اقدامی ضد روسی توصیف کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است : در حقیقت یولیا تیموشنکو به خاطر قرارداد گازی بین گازپروم روسیه و "نفت و گاز" اوکراین که هم اکنون هم این قرارداد معتبر و قانونی است، محکوم شده است.

گفتنی است تیموشنکو امروز طی حکمی به ۷ سال زندان محکوم شد.
وی متهم شده که درسال ۲۰۰۹ از محدوده اختیارات خود فراتر رفته و در شرایطی که روسیه برای مدتی عرضه گاز طبیعی به اوکراین را متوقف کرده بود، یک قرارداد گازی با این کشور امضا کرده که این قرارداد باعث شد اوکراین منابع مالی قابل توجهی را از دست بدهد.
وزارت امور خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه حکم علیه نخست وزیر سابق اوکراین را محکوم کرد.
"برنارد والرو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد : حکم محکومیت تیموشنکو در چارچوب فرایندی صورت گرفت که به روشنی حق او را برای دفاع نادیده گرفت. این ثابت می کند که تعقیب و محاکمه تیموشنکو و اعضای دولت وی با انگیزه های سیاسی بوده است.
پیشتر اتحادیه اروپا و آمریکا با ارسال نامه ای خواستار آزادی تیموشنکو شده بودند.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای مشترک به مقامهای اوکراین خواستار توقف محاکمه تیموشنکو شده بودند.
اتحادیه اروپا حتی اوکراین را تهدید کرده بود که محاکمه تیموشنکو ممکن است گفتگوهای دو طرف را برای برقراری منطقه آزاد تجاری به حال تعلیق در آورد.

https://ccsi.ir//vdci.varct1auybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه