چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 3309

نخست وزیر روسیه تاکید کرد مسکو به مذاکرات خود با اوکراین برای تشکیل کنسرسیوم گازی ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه ۲۴ ولادیمیر پوتین به شرکت گازپروم روسیه دستور داده است تا مذاکرات خود را با طرفهای اوکراینی برای تشکیل کنسرسیوم انتقال گاز ادامه دهد .
بر اساس این گزارش پوتین تصریح کرد سیستم انتقال گاز اوکراین با توجه به رشد فزاینده تقاضای گاز اروپا نقش مهمی در آینده ایفا خواهد کرد . پوتین در دیدار با آلکسی میلر رییس شرکت گازپروم افزود اجرای پروژه جریان جنوبی مسلما از اهمیت اوکراین به عنوان مسیر ترانزیت گاز روسیه نخواهد کاست و اوکراین همچنان مسیر مهمی برای انتقال گاز روسیه به اروپا خواهد بود.
اظهارات پوتین در حالی است که ترکیه مجوز لازم برای اجرای پروژه خط لوله جریان جنوبی از طریق دریای سیاه را صادر کرده است. اختلافات گازی روسیه و اوکراین طی سالهای اخیر موجب قطع مکرر جریان صادرات گاز این کشور به اوکراین و بازار اروپا شده است.
به اعتقاد کارشناسان انرژی مهمترین هدف روسیه از اجرای این خط لوله کاهش وابستگی به مسیر ترانزیتی اوکراین است. بیش از ۸۰ درصد گاز صادراتی روسیه به بازار اروپا از طریق مرزهای اوکراین ترانزیت می شود . پوتین گفت اوکراین همیشه شریک تجاری راهبردی و استراتژیکی برای روسیه بوده است و ما به مذاکرات خود با مقامهای این کشور ادامه خواهیم داد .
وی گفت با توجه به منصرف شدن برخی کشورهای اروپایی از استفاده از انرژی اتمی میزان تقاضای گاز اروپا طی سالهای آینده بی شک افزایش خواهد یافت .

https://ccsi.ir//vdcg.z9wrak9wypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه