يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 3603

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد و انرژي بلغارستان، صادرات گاز روسيه به بلغارستان، يونان، ترکيه و مقدونيه به حال عادي بازگشته است.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، وزارت اقتصاد و انرژي بلغارستان در بيانيه‌اي اعلام کرد: فشار گاز درون شبکه ترانزيت گاز بلغارستان صبح روز گذشته (۱۵ بهمن) به حال عادي بازگشته و اين کشور در حال دريافت گاز بر اساس ميزان درخواست شده است.
شرکت بلغارترنس گاز جمعه گذشته (۱۴ بهمن) اعلام کرده بود: در پي کاهش دماي هوا که سبب افزايش تقاضاي سوخت در روسيه و اروپا شد، عرضه گاز مسکو به بلغارستان و کشورهاي همسايه آن بيش از ۳۰ درصد کاهش يافته بود.
بلغارستان کل نيازهاي انرژي خود را با واردات گاز از شرکت گازپروم روسيه تامين مي‌کند.
بلغارستان يکي از کشورهايي بود که کشمکش گازي سال ۲۰۰۹ روسيه و اوکراين و توقف عرضه گاز روسيه به اروپا از مسير اوکراين به مدت دو هفته، بيشترين آسيب را به آن رساند.
بلغارستان سالانه حدود دو ميليارد و ۸۰۰ ميليون مترمکعب گاز مصرف مي‌کند.
شرکت گازپروم سالانه از مسير بلغارستان ۱۴ ميليارد مترمکعب، ۳ ميليارد مترمکعب و ۸۰۰ ميليون مترمکعب به ترتيب به کشورهاي ترکيه، يونان و مقدونيه گاز صادر مي‌کند.
پس از چند روز افت عرضه گاز روسيه به اروپا، شرکت گازپروم نيز روز گذشته اعلام کرده بود عرضه گاز به حالت عادي بازگشته است؛ اما اين شرکت نمي‌تواند تقاضاي اروپا براي دريافت گاز بيشتر را بپذيرد.

https://ccsi.ir//vdcd.z0s2yt09sa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه