يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 25301
دیدار وزیر دفاع ارمنستان با سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان
به گزارش شعبه بنیاد مطالعات قفقاز در ایروان، سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان با کریستینا کوئین، سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو نمود در این دیدار پیشرفت­ها و چشم­انداز توسعه همکاری­های ارمنستان و آمریکا در زمینه دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرف آمریکایی آمادگی خود را برای ادامه ارتقای اصلاحات دفاعی انجام شده در ارمنستان اعلام کرد. در این دیدار مسائل امنیتی منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان این دیدار، پاپیکیان و کویین، توافقنامه­ای را برای تمدید اعتبار موافقتنامه «همکاری دولت جمهوری ارمنستان و دولت ایالات متحده آمریکا در زمینه مقابله با گسترش سلاح­های کشتار جمعی» امضا کردند.

آخرین بار دو طرف در 29 دی 1402 باهم دیدار و گفتگو کرده بودند. به گزارش وزارت دفاع ارمنستان در آن دیدار در یک ناهار کاریدو طرف درباره همکاری‌های نظامی و امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. در جریان آن گفت‌وگو، سفیر آمریکا در ایروان و وزیر دفاع ارمنستان به بررسی مسائل مربوط به همکاری ارمنستان و ایالات متحده در بخش دفاعی و امنیت منطقه پرداختند. علاوه بر این، موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.
در آذر ماه 1402، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با سفیر ایالات متحده در ایروان از نقش واشنگتن در عادی سازی روابط بین ایروان و باکو تمجید کرد، در حالی که «لیلیت ماکونتس» سفیر ارمنستان در ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که روابط بین ایروان و واشنگتن در سال جاری میلادی تقویت شود.
در 26 دی ماه 1402، «ریچارد نفیو» هماهنگ کننده وزارت امور خارجه ایالات متحده در مبارزه با فساد جهانی، طی یک سفر رسمی به ارمنستان با هدف بحث در مورد مبارزه با فساد و افزایش همکاری، با پاشینیان ملاقات کرد.

 
https://ccsi.ir//vdca6enu.49nmw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه