يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 1949

در شرايطي كه آمريكا براي استقرار سپر موشكي خود در اروپا تلاش مي كند، روسيه براي مقابله با اين طرح، به ايجاد سامانه پدافند موشكي مشترك با كشورهاي همسايه مي پردازد كه از آن جمله مذاكره با كشور اوكراين در اين زمينه است.
به گزارش ايرنا، 'اولگ اوستاپنكو' فرمانده نيروي فضايي روسيه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسيه و اوكراين، در حال انجام مذاكره براي ايجاد سامانه پدافند موشكي مشترك هستند.
وي افزود: براي نيل به اهداف مشترك در زمينه امنيت موشكي با اوكراين مذاكره مي كنيم.
فرمانده نيروي فضايي روسيه، در باره امكان استفاده از ايستگاه رادار در مناطق 'سو استوپل' و 'موكاچوو' اوكراين كه روسيه قبلا از به كارگيري آنها منصرف شده بود، گفت: اين ايستگاه هاي رادار كهنه و فرسوده شده اند.
روسيه در حال حاضر با كشور بلاروس سامانه موشكي مشترك دارد.
مقام هاي روس اخيرا از مذاكرات كشورشان با قزاقستان، براي ايجاد سامانه موشكي مشترك خبر دادند.
مسكو اين اقدامات را براي مقابله با سامانه موشكي آمريكا و ناتو در قاره اروپا كه مايه نگراني شديد روسيه شده است، به عمل مي آورند.
'سرگئي ريابكف' معاون وزير امور خارجه روسيه، امروز در گفت و گو با روزنامه رسمي 'راسيسكايا گازتا'، با بيان اينكه دولت 'باراك اوباما' رييس جمهوري آمريكا، طرح جديد سپر موشكي را در قاره اروپا اجرا مي كند، خاطر نشان كرد: اينكه طرح مذكور با چه سرعتي و فشردگي و بدون توجه به مواضع روسيه اجرا مي شود، ما را نگران مي كند.
وزيران امور خارجه آمريكا و روماني به تازگي موافقتنامه استقرار بخشي از سامانه دفاع موشكي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را امضا كرده اند كه به آمريكا اجازه مي دهد سيستم دفاع موشكي 'اس .ام-۳ 'را در روماني مستقر كند.
بر اساس اين توافق، يكي از اجزاي سپر دفاع موشكي آمريكا، در پايگاه هوايي سابق 'داوسلو' روماني به كار گرفته خواهد شد.
روز ۱۵ ماه سپتامبر گذشته نيز توافقنامه آمريكا و لهستان - منعقده در سال ۲۰۰۸ ميلادي - و پروتكل الحاقي سال ۲۰۱۰ ميلادي در باره پدافند موشكي اعتبار يافت.
در اين توافقنامه استقرار يك پايگاه موشك هاي رهگير آمريكايي موسوم به 'اس.ام-۳ ' در لهستان پيش بيني شده است.

https://ccsi.ir//vdce.e8zbjh8oo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه