دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 2780

نماینده دائم روسیه در ناتو اعلام کرد که آمریکایی‌ها تمامی پیشنهادات مسکو در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی را رد کرده و قصد ندارد در مورد عدم جهت‌گیری این سپرموشکی علیه توان راهبردی روسیه تضمینی بدهد.
به گزارش حیات ، "دمیتری راگوزین" نماینده دائم روسیه در مقر ناتو در بروکسل امروز در مصاحبه با شبکه رادیویی «اکو مسکو» اعلام کرد که مذاکرات روسیه و آمریکا در رابطه با استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در اروپا در مرحله «توقف کامل» قرار دارد و مقامات واشنگتن در پاسخ به تمامی پیشنهادات مسکو در خصوص این مسئله جواب رد می‌دهند.
به گفته راگوزین، در حقیقت آمریکا به همه پیشنهادات روسیه در زمینه ایجاد سپر موشکی مشترک پاسخ منفی داده است. سفیر روسیه در بروکسل در عین حال افزود: آمریکایی‌ها سایر پیشنهادات ما، از جمله در مورد توافقات حقوقی که طرف آمریکایی باید تضمین دهند که سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی تحت هیچ شرایطی علیه توانایی نیروهای راهبردی روسیه بکار گرفته نشود، را نیز رد کرده‌اند.
راگوزین یادآور شد: "باراک اوباما" و "دمیتری میدویدیف" روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه به مذاکره کنندگان دو طرف دستور داده‌اند تا به رایزنی‌ها در زمینه سپر موشکی ادامه دهند تا زمانی که ناتو بطور نهایی دکترین مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی را مورد تایید قرار نگرفته است. این مسئله قرار است در نشست سران ناتو در ماه مه سال ۲۰۱۲ در شیکاگو انجام شود. چند روز قبل هم "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرده بود که خودداری مقامات آمریکایی و ناتو از ارائه تضمین حقوقی به مسکو در رابطه با سامانه دفاع ضد موشکی که قرار است در اروپا مستقر شود، تاییدی بر این مسئله است که این سامانه علیه روسیه جهت‌گیری شده است.
این مقام پارلمانی روس تاکید کرد: این سامانه آنطور که برنامه ریزی شده، دیر یا زود علیه روسیه مورد استفاده قرار گرفت و حداقل این است که از وجود آن در جهت اعمال فشار بر مسکو استفاده شود. این تنها توضیحی است که می‌توان برای ممانعت مقامات غربی برای عدم تمایل آنها برای ارائه تضمین حقوقی به روسیه داد.

https://ccsi.ir//vdci.varct1ayubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه