يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 2832
تهدید به حمله موشکی به سپرموشکی آمریکا

به گزارش روزنامه «وزگلاد»، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی به تشریح مواضع خود در قبال طرح سپر موشکی اروپایی پرداخت. "دمیتری میدویدیف" اعتراف کرد که مذاکرات پیرامون این مسئله با آمریکا و ناتو شکست خورده است و اکنون زمان آن رسیده تا روسیه خود را برای پاسخگویی به این مسئله آماده کند. وی تهدید کرد که سامانه‌های موشکی جدید در نزدیکی مرزهای ناتو مستقر خواهد شد و حتی بعید ندانست که روسیه از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی با آمریکا که تنها یک سال است منعقد شده، خارج شود.
میدویدیف روز چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی خطاب به ملت روسیه دیدگاه خود در مورد مسئله سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا و کشورهای عضو ناتو که قرار است تحت عنوان سپر موشکی اروپایی در قاره اروپا مستقر شود را شرح داد. رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که تصمیماتی در رابطه با به حداقل رساندن تهدیدات ناشی از ایجاد این سپر موشکی برای امنیت کشور اتخاذ شده است.
وی گفت: اولا به دستور من وزارت دفاع روسیه سریعا ایستگاه‌های رادار مربوط به هشدار در خصوص حملات موشکی در منطقه کالینینگراد را به حالت آماده باش رزمی در می‌آورد. دوم اینکه در چارچوب ایجاد سامانه دفاع هوایی-فضایی روسیه در وهله نخست پوشش حفاظتی کامل تاسیسات مربوط به نیروهای هسته‌ای راهبردی کشور تقویت خواهد شد.
میدویدیف افزود: در مرحله سوم موشک‌های بالستیک راهبردی روسیه که به نیروهای ویژه موشکی و استراتژیکی ناوگان دریایی ارتش تحویل داده می‌شوند، از این به بعد مجهز به سیستم‌های مدرن و فناوری‌های جدید دارایی کارآیی بسیار موثر خواهند شد که تانوایی فایق آمدن بر تهدیدات احتمالی ناشی از سپر موشکی اروپایی را داشته باشند.
رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد: و چهارم اینکه نیروهای مسلح کشور موظف خواهند شد تا اقداماتی در جهت تامین وسایل اطلاعاتی-ارتباطاتی و هدایتی مورد نیاز سامانه دفاع ضد موشکی انجام دهند که این اقدامات مناسب، موثر و در عین حال کم هزینه هستند. به گفته میدویدیف، علاوه بر این اقدامات دیگری هم در صورت لزوم به منظور مقابله با استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکایی در خاک اروپا در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس‌جمهوری روسیه در عین حال گوشزد که این کشور همچنان به گفتگو با آمریکا در زمینه سپر موشکی ادامه خواهد داد، البته تنها در صورتی که پایه و اساس حقوقی لازم برای همکاری در این زمینه فراهم شود. وی تاکید کرد: ما حاضر نیستیم در طرحی شرکت کنیم که این احتمال وجود دارد که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، مثلا ۵، ۶، و یا ۸ سال، قادر باشد توان بالقوه بازدارندگی ما را تضعیف کند، چرا که طرح ایجاد سپر موشکی اروپایی تازه در اول راه است و اقدامات برای توسعه آن بسرعت در حال انجام است و سامانه‌های مربوط به آن در خاک لهستان، رومانی، ترکیه، اسپانیا مستقر خواهند شد و بر تعداد کشورهایی که در این زمینه همکاری خواهند داشت، روز به روز افزوده می‌شود.
میدویدیف همچنین هشدار داد که در صورت توسعه روند اوضاع پیرامون طرح سپر موشکی اروپایی به سمتی که برای روسیه نامطلوب باشد، این کشور ممکن است حتی از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی «پیمان استارت-۳» هم خارج شود، چرا که به گفته وی، این مسئله در خود این توافقنامه هم گنجانده شده است که در صورت بروز هر نوع تهدیدی برای امنیت روسیه، این کشور این حق را خواهد داشت که بطور یک‌جانبه از این پیمان خارج شود.

https://ccsi.ir//vdcg.w9xrak97xpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه