سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 2409

رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و دانشگاه دولتی علوم انسانی این شهر، تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی امضا می کنند که در همین راستا دوره های بازآموزی زبان فارسی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر در مسکو، پنجشنبه ششم آبان، ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در روسیه با حضور در محل دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو با آنا ماتویوا رئیس دپارتمان پژوهش های بین الملل این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

ماتویوا با خوشامدگویی به رایزن فرهنگی کشورمان،علاقه دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو به گسترش روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورمان را ابراز داشته و اظهار امیدواری کرد سطح همکاری های علمی و پژوهشی این دانشگاه با مراکز پژوهشی ایرانی بیش از پیش گسترش یابد.

در این دیدار ابراهیمی ضمن معرفی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و گوشه هایی از فعالیت های آن در حوزه های آموزشی و پژوهشی، آمادگی خود را برای توسعه مناسبات دانشگاه معتبر علوم انسانی مسکو با نهادها و موسسات علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی به عنوان فتح باب ارتباطات گسترده تر با این دانشگاه ، پیشنهاد برگزاری دوره بازآموزی اساتید زبان فارسی در این دانشگاه را طرح کرد که با استقبال طرف روس مواجه و مقرر شد این دوره بر اساس تفاهم نامه ای بین دانشگاه ، رایزنی فرهنگی و بنیاد ایرانشناسی مسکو برنامه ریزی و اجرا و در پایان گواهینامه ای مشترک به افراد شرکت کننده در آن اعطا شود.

ابراهیمی در فرازی دیگر از گفتگو، به حضور دکتر محبتی استاد ایرانی اعزامی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران برای تدریس در دانشگاه های مسکو اشاره کرده و در صورت اختصاص کلاسی برای وی، آمادگی تدریس او در این دانشگاه را اعلام کرد که این مساله نیز مورد استقبال طرف روس قرار گرفت و مقرر شد در تفاهم نامه مشترک ، مورد تاکید قرار گیرد.

در پایان این ملاقات ابراهیمی یک نسخه از آخرین منشورات رایزنی فرهنگی ایران در روسیه را به رئیس دپارتمان پژوهش های بین الملل دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو اهدا کرد.

https://ccsi.ir//vdcg.z9xrak9typr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه