سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 2333

نخستين نيمسالنامه‌ی ايرانيستيكا به همت بنياد بين‌‌المللی ايرانشناسی و با همكاری رايزنی فرهنگی ايران در روسيه، در ۳۵۰ صفحه با قطع وزيری و جلد شوميز در ۵۰۰ نسخه به چاپ رسيد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در اهداف انتشار اين نيم‌سالانه آمده است: ايرانيستيكا چونان پل ارتباطی بين ايرانشناسان روسيه و ايران و بلكه منطقه و جهان است، می‌تواند به رسالت و اهداف خود در معرفی حقيقت ارزشمند معارف و فرهنگ و تمدن ايرانی ـ اسلامی دست يابد. بنياد ملی ايرانشاسی مهمترين رسالت مجله را، انعكاس همه جانبه تحقيات ايرانشناسان و ايجاد زمينه‌ی لازم برای تعاطی فكری و علمی بين ايشان می‌داند و هدف غايی را كه بر اين رسالت بار می‌شود، معرفی شايسته و در خور تلقی می‌كند. ايرانی كه در همه اعصار پر نشيب و فراز تاريخی خود تمدن‌ساز بوده و اكنون نيز در پرتو انقلاب شكوهمند اسلامی می‌رود تا تمدن ايرانی و اسلامی نوينی را برپا سازد.
يادآور می‌شود، نام ايرانيستيكا در دايرةالمعارف‌های روسيه به معنی مطالعات همه جانبه‌ی علمی درباره همه‌ی ابعاد فرهنگی، تمدنی، سياسی، اجتماعی و اقتصادی ايران از اعصار گذشته تا كنون است. بنابراين هر گونه تحقيقی كه مربوط به ايران است در هر موضوعی می‌تواند در مجله‌ی ايرانيستيكا مطرح شود.
گفتنی است، اين مجله سه زبانه طراحی شده است. در شماره نخست مقالات روسی، فارسی و خلاصه‌ی انگليسی آنها ارايه شده است.
نويسندگان مقالات از استادان دانشگاه‌های روسيه و ايران و جهان هستند و سمت‌گيری مقالات به دور از نگاه‌های تبليغی و نگارش‌های ژورناليستی به جهت علمی و پژوهشی معطوف است.

https://ccsi.ir//vdcc.1qia2bq11la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه