يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 3352
سرکنسول کشور ایران در ارزروم ترکیه:

دوره‌های آموزشی عامل ارتباط بین دانشگاه‌هاست

سرکنسول کشور ایران در ارزروم ترکیه گفت: یکی از راه‌های گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه ترکیه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان، غلام‌رضا قلیچ‌خان به معرفی دانشگاه ارزروم پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه ارزروم در ۳۰۰ کیلومتری مرز شمال غربی ایران قرار دارد که در حال حاضر ۷۰۰ دانشجوی ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۱۳۰ نفر از آنها دانشجوی زبان و ادبیات فارسی هستند.
سرکنسول کشور ایران در ارزروم ترکیه با بیان اینکه یکی از راه‌های گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه را برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی است، بیان داشت: این دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برای دانشجویان ارزروم در دانشگاه اصفهان بوده و خواستار ایجاد تسهیلات لازم برای این دانشجویان شد.
در ادامه قائم مقام رئیس دانشگاه اصفهان از حضور سرکنسول کشور ایران در ارزروم ترکیه ابراز خرسندی و بر تعامل علمی و فرهنگی دو دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه اصفهان آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای دانشجویان خارجی را دارد.
محمد بیدهندی افزود: با توجه به تعاملی که با گروه زبان و ادبیات فارسی برقرار شده است این گروه آمادگی خود را برای دوره‌های آموزشی به دانشجویان خارجی اعلام کرده و همچنین دانشگاه اصفهان ظرفیت پذیرش یک‌هزار دانشجوی خارجی را دارد.

https://ccsi.ir//vdce.n8xbjh8xw9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه