پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ , 4 Jul 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 2898

 'دمیتری راگوزین' نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیك شمالی 'ناتو' اعلام كرد كه اواسط ماه ژانویه سال آینده (اواخر دی ماه ) به ایران و چین سفر می كند.
به گزارش ایرنا، 'راگوزین' روز دوشنبه در میزگردی در دومای روسیه گفت: این سفر به سفارش 'دمیتری مدودیف' رییس جمهوری روسیه صورت می گیرد و در آن مساله تصمیم آمریكا برای ایجاد سامانه موشكی خود در سطح جهان مورد بحث قرار می گیرد.
وی افزود: در این سفر با 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیز مقام های وزارت امور خارجه این كشور دیدار خواهد كرد. نماینده روسیه در ناتو در باره برنامه سفر خود به چین نیز خاطر نشان كرد كه با 'یانگ جیه چی' وزیر امور خارجه چین و رییس ستاد نیروهای مسلح این كشور دیدار و گفت و گو می كند.
آمریكا به بهانه های واهی و بی اساس تهدید موشكی برخی كشورها و در اصل در راستای برنامه های توسعه طلبانه خود، تصمیم به ایجاد سپر موشكی در قاره اروپا و نقاط مختلف جهان گرفته است.
این كشور در راستای اجرای طرح سپر موشكی خود در اروپا، با رومانی، موافقتنامه استقرار بخشی از سامانه دفاع موشكی ناتو را امضا كرده است كه به واشنگتن اجازه می دهد تا سامانه رهگیر 'اس .ام-۳' را در این كشور مستقر كند. بر اساس این توافق، یكی از اجزای سپر دفاع موشكی آمریكا در پایگاه هوایی سابق 'داوسلو' رومانی به كار گرفته خواهد شد.
پانزدهم ماه سپتامبر امسال نیز توافقنامه سال ۲۰۰۵ آمریكا و لهستان و پروتكل الحاقی سال ۲۰۱۰ میلادی در باره پدافند موشكی اعتبار مجدد یافت كه بر اساس آن پایگاه موشك های رهگیر آمریكایی (اس.ام-۳) در این كشور اروپای شرقی نیز مستقر می شود.

https://ccsi.ir//vdci.3arct1avvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه