پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ , 4 Jul 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 1957

'دميتري راگوزين' نماينده روسيه در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)، با اشاره به برنامه سفر خود به تهران گفت: در اين سفر، موضوع استقرار سپر موشكي با مقامات ايران مورد مذاكره قرار خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا،'راگوزين' دوشنبه شب در يك كنفرانس خبري در مسكو اظهار داشت: پس از نهايي و تاييد شدن مراحل راهي تهران مي شوم تا اين موضوع در مذاكره با مقامات ايران مورد بررسي قرار گيرد.
نماينده روسيه در ناتو، پيش تر نيز گفته بود كه در سفر به تهران درباره مسائل مهم بين المللي و موضوعات مربوط به همكاري هاي دوجانبه گفت وگو و مذاكره خواهم كرد، زيرا ايران همسايه ما است و مصمم به توسعه همكاري ها هستيم.
راگوزين پيش تر در سفر به آنكارا، مساله استقرار سامانه موشكي در قاره اروپا و ميزباني راداري تركيه را با مقام هاي اين كشور مورد مذاكره قرار داد.
روسيه كه از استقرار اين سامانه نزديك مرزهاي خود نگران است از آمريكا و كشورهاي ميزبان اجزاي آن خواسته تضمين هاي كارآمد منع هدف گيري روسيه را ارائه كنند.
آمريكا كه بر اثر مخالفت هاي جدي روسيه، منطقه اي و بين المللي نتوانست طرح سپر موشكي را در اروپاي شرقي به ميزباني لهستان و چند كشور ديگر اجرا كند، با انتقال آن به حوزه ناتو، در صدد است ضمن فرار از هزينه هاي هنگفت آن، مانع ادامه اين مخالفت ها شود.
مسكو بارها اعلام كرده، استقرار اين سامانه هيچ توجيه دفاعي ندارد، بلكه كاربرد تهاجمي و توان هدف گيري روسيه را نيز دارد و در صورت ادامه اين وضعيت موشك هاي سامانه موشكي دوربرد اسكندر را در مرزهاي خود مستقر خواهد كرد تا از امكان تقابل برخوردار باشد.

https://ccsi.ir//vdcd.k0f2yt0n5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه