يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 1145
دیدار های نماینده ویژه ناتو در ارمنستان

پس از ورود معاون دستیار وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به ارمنستان سرژ سارکسیان یک روز بعد در روز(۲۹ژوئن ـ۷ تیر) «جیمز آپاتورا»، نماینده ویژه دبیر کل ناتو در آسیای مرکزی و قفقاز، را به حضور پذیرفت و اظهار کرد: «مشارکت انفرادی ارمنستان ـ ناتو در بستری متقابلاً سودمند بسیار مهم است به علاوه بزودی برنامه جدید اقدامات مشارکت انفرادی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ ارمنستان ـ ناتو تصویب خواهد شد و این زمینه همکاری متقابل جدیدی را فراهم خواهد کرد.»
نماینده ویژه ناتو نیز اشاره کرده است: «دبیر کل ناتو مسئولیت همکاری مؤثر با ارمنستان را به وی محول کرده است تا آن همکاری را عمیق¬تر نماید». وی همچنین از سوی ناتو برای شرکت نیروی مسلح ارمنستان در افغانستان و کوزوو تشکر نموده است.
ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل پیمان ناتو به روابط ارمنستان و ناتو در چهارچوب همکاری برای صلح ، همکاری¬های فردی و شورای همکاری پیمان ناتو اشاره کرده اند و تحولات مذاکرات حل بحران قره باغ و نتایج ملاقات سه جانبه سران ارمنستان ، روسیه و آذربایجان را در قازان را تشریح کرده است.
طرفین همچنین مسائل مربوط به نشست آتی شورای آتلانتیک شمالی در چهارچوب ۲۸+۱ را مورد بحث و بررسی قرار داده¬اند.
آرتور باغداساریان،دبیر شورای امنیت ملی، نیز جیمز آپاتورا را به حضور پذیرفته است. طرفین متذکر شده¬اند که مشارکت ارمنستان و ناتو به طور فعال توسعه می یابد. آرتور باغداساریان پیرامون وضعیت¬های فوق العاده اشاره کرده است: «بنا به تصمیم هیئت دولت، در چهارچوب اصلاحات جاری مرکز مدیریت بحران¬ها تشکیل شده و پیش¬بینی می¬شود سیستم واکنش سریع مدل اروپایی ۲۱۱ یا مدل آمریکایی ۹۱۱ نیز پیاده شود».
به گفته باغداساریان، در ارمنستان طی همکاری تنگاتنگ با اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا برنامه اصلاحات در زمینه پلیس طراحی و به طور مؤثر اجرا می شود، به علاوه امکان همکاری با ناتو در بعضی زمینه¬ها از جمله مبارزه علیه سایبرتروریسم و جنایات سازمان یافته فراهم است.

https://ccsi.ir//vdcc.0qsa2bqspla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه