يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 1574

هراير کاراپتيان و آرمن روستاميان، رؤساي کميسيون‌هاي دفاعي، امنيت ملي، کشوري و روابط خارجي مجلس ملي ارمنستان با کريستيان شميد، وزير مشاور در امور پارلماني وزارت دفاع آلمان ديدار كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه هاياستاني هانراپتوتيون در اين باره نوشت: در جريان اين ملاقات داويت تونويان، معاون وزير دفاع ارمنستان و هانس يوهن شميد، سفير فوق العاده و تام الاختيار آلمان در ارمنستان حضور داشتند.
آرمن روستاميان اظهار كرد كه سياست خارجي ارمنستان منوط به روندهاي همگرايي اروپايي است و در اين راستا مجموعه برنامه‌هايي به منظور مطابقت دادن سيستم امنيت کشور با معيارهاي اروپايي انجام مي‌گيرد.

وي افزود: ارمنستان علاقمند است تا در منطقه صلح پايدار برقرار گردد و از اين لحاظ همکاري با کشورهاي همکار اروپايي پيرامون روابط ارمني – ترکي و حل‌وفصل مسئله قره‌باغ مطابق با اصول بين‌المللي را مهم تلقي مي‌کند.

هراير کاراپتيان بابت مساعدتي که از سوي آلمان در زمينه‌هاي آموزش نظامي و پزشکي نظامي نشان داده شده است تشکرنمود.

وي ميهمان را با اصلاحات و تغييرات قوانين در عرصه دفاعي ارمنستان آشنا نمود و در ادامه افزود، امسال آئين نامه انضباطي مجلس ملي ارمنستان را تصويب خواهد کرد و در اين آئين نامه حقوق و وظايف نظاميان درجه‌دار و عادي مشخص خواهد شد.

کريستيان شميد بابت روند همکاري نظامي ارمني - آلماني ابراز رضايت نمود و اظهار اميدواري کرد که در اين راستا همکاري بين پارلماني فعال‌تر خواهد شد.

وي بابت حضور گروه نظامي ارمني در افغانستان تحت عنوان کشور آلمان تشکر نمود.

در جريان ملاقات پيرامون مسائل روندهاي همگرايي اروپايي، امنيت منطقه، توسعه همکاري نظامي و پارلماني ارمني – آلماني ، حل‌وفصل مسالمت‌آميز مسئله قره‌باغ مورد بررسي قرار گرفتند.

https://ccsi.ir//vdci.yazct1aw5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه