شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 25269
دیدار سفیر جدید ایران در بلژیک و سرکنسول ایران در نخجوان با امیرعبداللهیان
سفیر جدید ایران در بلژیک و سرکنسول جدید ایران در نخجوان در دیدارهای جداگانه خود با وزیر امور خارجه گزارشی از وضعیت روابط دوجانبه در حوزه ماموریت خود ارائه کردند.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید محمد علی رباط جزی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و طی آن گزارشی از وضعیت روابط دوجانبه در حوزه ماموریت و همچنین اتحادیه اروپا و برنامه کاری خود ارائه نمود.


امیرعبداللهیان در این دیدار، با  اشاره به وجود برخی موانع و ضرورت کار و پیگیری جهت مرتفع ساختن آنها، بر اهمیت حفظ و تقویت روابط دو جانبه خوب با بلژیک و گسترش ارتباطات، گفتگو و تعامل با اتحادیه اروپا تاکید کرد.
رباط جزی پیش از این در سمت‌های سرپرست و رئیس اداره خلع سلاح و کنترل تسلیحات و در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک خدمت کرده است.
 
علاوه بر این عزیز منصوری سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از برنامه‌های پیش رو در دوره کاری جدید سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ارائه کرد.
وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در چارچوب سیاست همسایگی، ضرورت توسعه همکاری‌های فیمابین دو کشور از طریق نمایندگی‌های کشورمان در جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.
منصوری پیش از این در سمت رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه مالی و تجاری و انرژی و حمل و نقل خدمت کرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcdnx0x.yt0k96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه