کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار های نماینده ویژه ناتو در ارمنستان

تورج خسروی

18 تير 1390 ساعت 14:10


پس از ورود معاون دستیار وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به ارمنستان سرژ سارکسیان یک روز بعد در روز(۲۹ژوئن ـ۷ تیر) «جیمز آپاتورا»، نماینده ویژه دبیر کل ناتو در آسیای مرکزی و قفقاز، را به حضور پذیرفت و اظهار کرد: «مشارکت انفرادی ارمنستان ـ ناتو در بستری متقابلاً سودمند بسیار مهم است به علاوه بزودی برنامه جدید اقدامات مشارکت انفرادی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ ارمنستان ـ ناتو تصویب خواهد شد و این زمینه همکاری متقابل جدیدی را فراهم خواهد کرد.»
نماینده ویژه ناتو نیز اشاره کرده است: «دبیر کل ناتو مسئولیت همکاری مؤثر با ارمنستان را به وی محول کرده است تا آن همکاری را عمیق¬تر نماید». وی همچنین از سوی ناتو برای شرکت نیروی مسلح ارمنستان در افغانستان و کوزوو تشکر نموده است.
ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل پیمان ناتو به روابط ارمنستان و ناتو در چهارچوب همکاری برای صلح ، همکاری¬های فردی و شورای همکاری پیمان ناتو اشاره کرده اند و تحولات مذاکرات حل بحران قره باغ و نتایج ملاقات سه جانبه سران ارمنستان ، روسیه و آذربایجان را در قازان را تشریح کرده است.
طرفین همچنین مسائل مربوط به نشست آتی شورای آتلانتیک شمالی در چهارچوب ۲۸+۱ را مورد بحث و بررسی قرار داده¬اند.
آرتور باغداساریان،دبیر شورای امنیت ملی، نیز جیمز آپاتورا را به حضور پذیرفته است. طرفین متذکر شده¬اند که مشارکت ارمنستان و ناتو به طور فعال توسعه می یابد. آرتور باغداساریان پیرامون وضعیت¬های فوق العاده اشاره کرده است: «بنا به تصمیم هیئت دولت، در چهارچوب اصلاحات جاری مرکز مدیریت بحران¬ها تشکیل شده و پیش¬بینی می¬شود سیستم واکنش سریع مدل اروپایی ۲۱۱ یا مدل آمریکایی ۹۱۱ نیز پیاده شود».
به گفته باغداساریان، در ارمنستان طی همکاری تنگاتنگ با اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا برنامه اصلاحات در زمینه پلیس طراحی و به طور مؤثر اجرا می شود، به علاوه امکان همکاری با ناتو در بعضی زمینه¬ها از جمله مبارزه علیه سایبرتروریسم و جنایات سازمان یافته فراهم است.


کد مطلب: 1145

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/report/1145/دیدار-های-نماینده-ویژه-ناتو-ارمنستان

قفقاز
  https://www.ccsi.ir