چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 3093

طبق قوانین فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای، تیم ملی ورزش زورخانه ای ایران در پایان پیكارهای جام جهانی ورزش زورخانه ای در بلاروس، با ۱۴۴ امتیاز اختلاف، بالاتر از تیم جمهوری آذربایجان قرار گرفت.
به گزارش روز شنبه ایرنا، در پایان سومین دوره پیكارهای جام جهانی ورزش زورخانه ای كه در روزهای ۱۸ تا ۲۰ آذر ماه در شهر مینسك پایتخت بلاروس برگزار شد، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای (IZSF)، تیم جمهوری آذربایجان را قهرمان این مسابقه ها اعلام كرد و تیم ملی ورزش زورخانه ای ایران نیز از سوی این فدراسیون در مكان پنجم قرار گرفت.
در پی این مساله، فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای كشورمان در اعتراض به قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و نتایج حاصله در جام جهانی ورزش زورخانه ای در بلاروس و نیز بررسی نتایج بدست آمده، روز جمعه جلسه بازبینی فیلم مربوط به این مسابقه ها را در محل زورخانه ملی شهید 'محمدحسین فهمیده' تهران تشكیل داد.
در این جلسه، علاوه بر مسوولان فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای، پنج نفر از اعضای كمیته داوران این فدراسیون نیز حضور داشتند.
در این جلسه، پنج داور درجه یك فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای در حضور 'علیرضا صفارزاده'، 'نورالله هدایتی' و 'فرهاد طلوع كیان' به ترتیب رییس، نایب رییس و دبیر این فدراسیون، فیلم مسابقه های جام جهانی ورزش زورخانه ای در بلاروس از جمله فیلم مسابقه دو تیم ایران و جمهوری آذربایجان را مورد بازبینی قرار داده كه نتیجه نهایی بازبینی این فیلم به شرح زیر اعلام شد:
۱ - با توجه به اینكه مبنای امتیازدهی بر اساس قوانین فدراسیون ملی ورزش زورخانه ای بر صحت و درستی اجرای حركات هنرهای فردی ورزش زورخانه ای (چرخ تیز، چرخ چمنی، میل بازی، میل گیری، سنگ و كباده) استوار است، لذا امتیازات دو تیم از این نظر قابل مقایسه نیست و از این نظر تیم ایران با اختلاف امتیاز بسیاری، برتر از تیم جمهوری آذربایجان نشان داد.

۲ - از نظر هماهنگی نفرات در هنگام 'شیرین كاری' ورزشكاران كه از اصول اولیه ورزش تیمی به حساب می آید، شیرین كاری

ورزشی دو تیم قابل مقایسه با هم نیست، زیرا ورزشكاران جمهوری آذربایجان در این كار تبحر و مهارتی نداشته و ورزشكاران كشورمان از آنان بسیار سرتر و بالاتر بودند.

۳ - موارد یك و دو بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای (izsf)، لحاظ نشده و طبق قوانین فدراسیون بین المللی فقط امتیاز داده شده است.

۴ - با توجه به اینكه زمان تیم جمهوری آذربایجان در هنگام خروج به اتمام رسیده بود، با این حال امتیاز خروج برای آن تیم در نظر گرفته شده است.

۵ - تیم ایران دارای چهار چشمه عالی (۶ امتیازی) بوده كه در تیم جمهوری آذربایجان، حتی یك مورد نیز لحاظ نشده است.

۶ - طبق قوانین فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای (izsf) (بند الف بخش داوری مسابقات)، قضاوت مهارت های تیمی باید بر عهده سه داور باشد كه متاسفانه امتیاز داور سوم (غلامحسن محمد پناهی ها) كه با اختلاف حدود ۵۰ امتیاز بالاتر از دو داور دیگر به نفع تیم ایران بود، محاسبه نشده و فقط جمع امتیاز دو داور دیگر ملاك ارزیابی قرار گرفته است.

۷ - بر اساس این موارد و مطابق با قوانین فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، امتیاز تیم جمهوری آذربایجان به ازای سه داور

(۵۹۱ - ۵۹۷ - ۵۹۹) و در مجموع ۱۷۸۷ امتیاز است.

۸ - امتیاز تیم جمهوری اسلامی ایران به ازای ۳ داور (۶۴۳ - ۶۴۴ - ۶۴۴) و در مجموع ۱۹۳۱ امتیاز است و تیم ایران از نظر امتیازی، از تیم جمهوری آذربایجان بالاتر قرار گرفت اما با این وجود، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، تیم جمهوری آذربایجان را قهرمان اعلام كرد.

فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای كشورمان تاكید كرده است، به دلیل غلط اجرا شدن بسیاری از اصل حركات اعضای تیم جمهوری آذربایجان به دلیل نا آشنا بودن آنان با ورزش اصیل زورخانه ای ایرانیان، اختلاف دو تیم قابل مقایسه نیست و تیم ملی ورزش زورخانه ای ایران با اختلاف بسیاری نسبت به تیم های كشورهای دیگر از جمله جمهوری آذربایجان بایستی به مقام قهرمانی می رسید.

لازم به ذكر است، فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای اعلام كرده است، كمیته داوران این فدراسیون، آمادگی نشست مشترك با كمیته داوران فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای را در این خصوص دارد.

https://ccsi.ir//vdcg.y9wrak9zwpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه