دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 3397

بازدید وزیر خارجه ژاپن از "جزایر کوریل" که مورد مناقشه روسیه و ژاپن است باعث نگرانی دولت روسیه و واکنش مقامات این کشور به این اقدام شد.
به گزارش فارس به نقل از "چاینا دیلی"، دولت روسیه اعلام کرد؛ حضور "کوئیچیرو گمبا" وزیر خارجه ژاپن در "جزایر کوریل" که از پایان جنگ جهانی دوم مورد اختلاف دو کشور است تاثیر منفی بر روابط دو کشور خواهد داشت.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت: هدف ژاپن از این اقدام برجسته کردن موضع ژاپن در مورد حاکمیت و مالکیت بر این جزایر است.

وی همچنین تاکید کرد: ژاپن باید انگیزه اصلی خود را از بازدید از جزایر کوریل توضیح دهد. اگر انگیزه آنها نشان دادن حاکمیت ژاپن بر این جزایر باشد روابط روسیه و ژاپن که به تازگی بهبود یافته است را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مجمع الجزایر کوریل متشکل از ۵۶ جزیره است که حدود ۱۹ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و در سال ۱۹۴۵ در پایان جنگ جهانی دوم به تصرف نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمد. این منطقه از زمان فروپاشی اتحاد شوروی جزو قلمرو کشور روسیه قرار گرفت.

از سوی دیگر، ژاپن مدعی است که جزایر مورد مناقشه دو کشور، به ویژه ۴ جزیره جنوبی این مجمع‌الجزایر که در فاصله اندکی از شمال ژاپن واقع شده‌‌اند، باید پس از پایان جنگ جهانی دوم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به ژاپن بازگردانده می‌شد.

https://ccsi.ir//vdcd.n0s2yt0s5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه