پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 2985

مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به اخبار رسیده در مورد آنچه تخلفات در جریان انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در روسیه خوانده شد، فقدان پوشش خبری لازم، جدایی احزاب از دولت و ممانعت از کنترل مستقل بر روند انتخابات ابراز نگرانی کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کاترین اشتون" سرپرست اصلی دیپلماسی خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که این سازمان در جریان اخبار رسیده در مورد نتیجه انتخابات دومای دولتی روسیه قرار دارد که از لحاظ به خوبی برگزار شد، ولی نگرانی‌هایی در رابطه با مشکلاتی که در رابطه با امر نظارت بر این روند وجود دارد.
در بیانیه‌ای که از سوی خانم اشتون در این رابطه منتشر شده، آمده است: من در جریان اخبار رسیده از نتیجه انتخابات دومای دولتی روسیه در تاریخ ۴ دسامبر قرار گرفتم و این حقیقت که این انتخابات از لحاظ فنی به خوبی برگزار شد و ناظرین بین المللی از طرف سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای پارلمانی اروپا در آن حضور داشتند، مورد توجه قرار گرفته است.
مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال نسبت به اخبار رسیده در خصوص وقوع تخلفات در جریان برگزاری این انتخابات و همچنین فقدان پوشش کامل آن از سوی رسانه‌های گروهی، جدایی احزاب سیاسی از دولت و ممانعت از تلاش‌ها در جهت کنترل و نظارت مستقل بر روند رای گیری بشدت ابراز نگرانی کرد.
به گفته اشتون، ناظرین اعزامی از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا و مجمع عمومی شورای پارلمانی اروپا به زودی گزارشات خود در رابطه با ارزیابی از انتخابات پارلمانی در روسیه را آماده خواهند کرد.
"پتروس افیمیو" رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ناظرین اروپایی اعزامی به روسیه تخلفاتی را در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی روز ۴ دسامبر ثبت کرده‌اند.

https://ccsi.ir//vdcf.cd0iw6d1tgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه