جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 2258
يكی از اولويت‌های رايزنی فرهنگی ایران توسعه روابط با دانشگاه دولتی داغستان است

رايزن فرهنگی ايران در روسيه در جشن هشتادمين سالگرد تأسيس دانشگاه دولتی داغستان، گفت: يكی از اولويت‌های رايزنی فرهنگی توسعه روابط با اين دانشگاه به عنوان پايگاه علم و آموزش است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «ابوذر ابراهيمی تركمان»، رايزن فرهنگی كشورمان، ۲۱ مهرماه در اين جشن كه در آن نمايندگان محافل علمی و روئسای ۴۰ دانشگاه بزرگ روسيه و همچنين از بيش از ۱۰ كشور جهان شركت به عمل آوردند از طرف جمهوری اسلامی ايران به عنوان سخنران ويژه به ايراد سخنرانی پرداخت.
ابراهيمی تركمان در سخنرانی خود از برگزاركنندگان اين جشن با شكوه قدردانی كرد و گفت: دانشگاه دولتی داغستان از بزرگترين دانشگاه‌های روسيه است و روابط بسيار خوب و دوستانه با مؤسسات علمی و آموزشی جمهوری اسلامی دارد و يكی از اولويت‌های رايزنی فرهنگی ايران در روسيه توسعه روابط با اين دانشگاه به عنوان پايگاه علم و آموزش است.
وی همچنين گفت: حاصل اين همكاری‌ها برگزاری سالانه همايش‌های ايرانشناسی در داغستان، نمايشگاه‌های هنر ايران، تأسيس مركز ايرانشناسی در اين دانشگاه، شركت دانشجويان داغستانی در المپياد زبان و ادبيات فارسی و كسب رتبه‌های بالا توسط آنان، اعزام دانشجو به ايران توسط رايزنی فرهنگی ايران و غيره است.
قبل از سخنرانی رايزن فرهنگی ايران در روسيه، «مورتازاعلی رابادانوف»، رئيس دانشگاه دولتی داغستان، گفت: دانشگاه ما امروز روابط تنگاتنگ با دانشگاه‌های ايران از جمله دانشگاه گيلان، مازندران، گرگان، لاهيجان و ديگر دانشگاه‌ها دارد و‌ بزرگترين نقش در ارتقای روابط ما با ايران را رايزنی فرهنگی ايران و شخص رايزن ايفا كرده است و ما امروز از آنها قدردانی می‌كنيم.
در اين مراسم لوح تقديری از طرف رئيس دانشگاه دولتی داغستان به رايزن فرهنگی ايران در روسيه تقديم شد. ابوذر ابراهيمی تركمان، نيز از طرف رايرنی به رئيس دانشگاه دولتی داغستان لوح تقدير همراه با هدايا تقديم كرد.
همچنين در اين مراسم از معاون اول رئيس دانشگاه دولتی داغستان، رئيس دانشكده خاورشناسی و مدير مركز ايرانشناسی قدردانی شد.
لازم به ذكر است كه در چهارچوب هشتادمين سالگرد تاسيس دانشگاه دولتی داغستان كنفرانس «تمدن اسلام و جهان معاصر» با شركت روشنفكران از ۲۳ كشور جهان برگزار شد و ابوذر ابراهيمی تركمان نيز به عنوان نماينده ايران در آن شركت كرد.

https://ccsi.ir//vdci.warct1arvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه