جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 2257

نمايشگاه «قرآن در آيينه هنر ايرانی» با مشاركت رايزنی فرهنگی ايران در روسيه، وزارت امور ملل، دينی و روابط خارجه جمهوری داغستان و دانشگاه دولتی داغستان در سالن نمايشگاه‌های كتابخانه ملی اين كشور از ۲۳ مهرماه به مدت يك هفته در حال برگزاری است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، «گاجيمت صفرعلييف»؛ نماينده دومای روسيه و معاون اول كميته علم و آموزش دومای روسيه، «ماگومد گاسانوف»؛ معاون اول دانشگاه دولتی داغستان، «كافلان خانبابايف»؛ معاون وزير امور ملل، دينی و روابط خارجه جمهوری داغستان، «تيمور آقايف»؛ رئيس كتابخانه ملی داغستان و شماری از شخصيت‌های علمی فرهنگی حضور داشتند.
علييف، در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه به داغستانی‌ها در راستای شناختن بهتر ابعاد مختلف قرآن كمك خواهد كرد.
گاسانوف، معاون اول دانشگاه دولتی داغستان، با تشكر از رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در روسيه به خاطر همكاری‌های علمی ـ فرهنگی با دانشگاه داغستان گفت: نمايشگاه قرآن در آيينه هنر، ادامه سلسله نمايشگاه‌های ايرانی در داعستان است و تا امروز ۵ نمايشگاه با موضوع آشنايی بيشتر داغستانی‌ها با هنر و فرهنگ ايرانی توسط رايزنی فرهنگی و مركز ايرانشناسی دانشگاه ما برگزار شده است.
وی افزود: آشنايی با مفاهيم انسان‌دوستانه و اخلاقی معنوی قرآن نيز برای جامعه ما مفيد و ضروری است و برای ارايه اسلام واقعی به دور از خشونت برگزاری اين نمايشگاه ضروری است.
«ابوذر ابراهيمی تركمان»، رايزن فرهنگی ايران در روسيه، نيز در اين مراسم گفت: زبان هنر زبان گفت‌وگو نيست بلكه زبان همدلی است. در اين نمايشگاه شما با هنر ايرانی آشنا می‌شويد و هنر شما را با قرآن آشنا می‌كند. امروز زمانی است كه ما بايد به مفاهيم قرآنی برسيم و روی قرآن تفكر و طبق قرآن عمل كنيم.
گفتنی است، در حاشيه اين مراسم، تيمور آقايف، رئيس كتابخانه ملی داغستان، با تشكر از رايزنی درخواست امضای قرارداد همكاری بين كتابخانه ملی داغستان و رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در روسيه به ابراهيمی تركمان ارايه داد كه مقرر شد به زودی تفاهمنامه همكاری به امضای طرفين برسد.

https://ccsi.ir//vdch.mnit23niqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه