جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 2196

هیئت امنیتی وزارت امور خارجه آمریكا، تا ساعاتی دیگر وارد مسكو می‌شوند تا مقامات روس را در جریان جزئیات سناریوی ادعایی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن قرار دهند.
به گزارش مشرق، هیئت امنیتی وزارت امور خارجه آمریكا، تا ساعاتی دیگر وارد مسكو می‌شوند تا مقامات روس را در جریان جزئیات سناریوی ادعایی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن قرار دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا با اعلام این خبر تصریح كرد: این هیئت آمریكایی جزئیات عملیات تروریستی علیه "عادل الجبیر" را در اختیار مقامات روس خواهند گذاشت.
وی كه با خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت‌وگو می كرد، افزود: "ویلیام وود" معاون مشاور ارشد هیلاری كلینتون در وزارت امور خارجه، ریاست این هیئت را بر عهده دارد. این مقام آمریكایی تصریح كرد: این هیئت، شامل افرادی است كه به‌خوبی اطلاع دارند كه این قضیه چگونه شكل گرفت و به تمامی جزئیات آن، احاطه كامل دارند.
وی با بیان اینكه این اشخاص، بلندپایه خواهند بود، ادامه داد: آمریكا به دیگر كشورها سیگنال واضحی را فرستاده كه اعلام می‌كند آماده است چنانچه این كشورها نیاز به كسب اطلاعات اضافی درباره موضوع دارند، اطلاعات بیشتر را درباره این قضیه در اختیار آنها قرار دهد.
این هیئت امروز مذاكراتی را در تركیه با مقامات ارشد این كشور برگزار كرده و تلاش كردند آنكارا را به ائتلاف ضد‌ایرانی پیوند دهند تا در صورت ارجاع موضوع به شورای امنیت، رأی تركیه در كنار آمریكا قرار گیرد.
گفتنی است در پی اتهام آمریكا به ایران مبنی بر سوء قصد دو ایرانی علیه سفیر عربستان در واشنگتن، كاخ سفید به دنبال اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران است كه در همین راستا وزیر امور خارجه تركیه با همتای آمریكایی‌اش گفت‌وگوی تلفنی داشت.
به گزارش خبرگزاری آناتولی تركیه، "ویكتوریا نولند" سخنگوی وزارت خارجه آمریكا درباره این گفت‌وگو گفت: این گفت‌وگو در جهت اعزام هیئتی از واشنگتن به آنكارا درباره موضوع ایران بود كه هنگام انجام این مكالمه تلفنی، هیئت اعزامی نیز در دفتر كار داووداوغلو حضور داشت.
این هیئت پس از این دیدار، عازم مسكو شد تا جزئیات این سناریو را برای مقامات روس توضیح دهد.

https://ccsi.ir//vdcj.he8fuqevmsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه