پایگاه خبری «حقین.آذ» (haqqin.az) در گزارشی نوشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مصمم به اجرای طرح های اقتصادی مشترک در منطقه هستند
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این پایگاه خبری در این مطلب با اشاره به افتتاح خط ریلی قزوین - رشت در مراسمی با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقام های جمهوری آذربایجان، عراق و پاکستان، نوشت: این خط ریلی بخش مهم دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب به شمار می رود.
محمد افندی اف نویسنده این گزارش افزود: راه اندازی خط ریلی قزوین – رشت که قرار است در مرحله بعدی ساخت آن تا بندر انزلی و نیز شهر آستارای ایران ادامه یابد، هزینه های حمل و نقل ریلی را در دالان بین المللی شمال - جنوب 38 درصد کاهش می دهد.
بنا به این گزارش، فعالیت این خط ریلی همچنین مدت زمان انتقال محموله ها از هند و از طریق خاک ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به اروپای شمالی را تا 22 روز کاهش می دهد که از نظر اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است.
حقین.آذ نوشت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر به تلاش های خود برای تکمیل بخش های دالان حمل و نقل شمال – جنوب در خاک خود افزوده است.
این گزارش با اشاره به سختی و مشکلات اقتصادی ایران ناشی از تحریم های آمریکا، افزود: جای تقدیر است که ایران در این شرایط، نزدیک به 440 میلیون دلار برای ساخت خط ریلی 164 کیلومتری قزوین – رشت اختصاص می دهد.
این پایگاه خبری مشارکت مالی جمهوری آذربایجان در اجرای طرح خط ریلی رشت – آستارا به عنوان بخش دیگر تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب را مورد اشاره قرار داد و نوشت: در حال حاضر خطوط ریلی در خاک جمهوری آذربایجان و روسیه آماده برای حمل و نقل حجم بزرگ محموله ها و جابجای مسافران است.
بنا به این گزارش، ساخت خط ریلی رشت – آستارا مرحله نهایی تکمیل دالان بین المللی شمال – جنوب خواهد بود و چنین به نظر می رسد، ایران با وجود این همه مشکلات امکانات برای اجرای این طرح هم خواهد داشت و به این ترتیب مشکلات موجود در راه تکمیل این دالان بین المللی بطور کامل رفع می شود. https://ccsi.ir//vdcawonu.49nww15kk4.html
اشتراک گذاری :
ccsi.ir/vdcawonu.49nww15kk4.html
ارسال نظر
کليه حقوق اين سايت متعلق به بنياد مطالعات قفقاز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.