دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 4635

رییس شورای مفتی های روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این كشور در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشورمان گفت: روابط مسلمانان روسیه با ایران خوب و بسیار گرم است و توسعه همكاری ها با این كشور از اولویت های ما است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، 'راویل عین الدین' روز پنجشنبه در دیدار با 'محمدباقر خرمشاد'افزود: این ملاقات ها نشانه وحدت بین مسلمانان ایران و روسیه است.

وی خاطرنشان كرد: امیدوارم با امضای تفاهم نامه همكاری میان شورای مفتی های روسیه و جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از همكاری ها آغاز شود و همكاری تهران و سازمان های اسلامی روسیه گسترش یابد.

وی با اشاره به همكاری شورای مفتی های روسیه با ساختارهای اسلامی ایران ازجمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به اتفاق یكدیگر اقدامات زیادی در زمینه روشنگری و ترویج ارزش های اسلامی انجام داده ایم.

عین الدین با تشكر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت معنوی از مسلمانان خاطرنشان كرد: ایران بطور فعال از مسابقات بین المللی قرآن كریم در روسیه حمایت می كند و نمایندگان ایران در هیات داوران حضور دارند و قاریان برجسته ای نیز از طرف این كشور در مسابقات روسیه شركت می كنند.

رییس شورای مفتی های روسیه همچنین از شركت ایران در نمایشگاه بین المللی محصولات غذایی حلال كه به تازگی در مسكو برگزار شد، قدردانی كرد.

وی همچنین به پیشرفت های مسلمانان در دو دهه اخیر و از آن جمله به افزایش شمار زایران بیت الله الحرام از روسیه اشاره كرد و گفت: در دوره شوروی سابق هر سال ۲۵ نفر از ۱۵ جمهوری این كشور به حج می رفتند در حالی كه امروز سالانه ۲۵ هزار نفر از روسیه عازم حج می شوند.

وی همچنین احداث ۷ هزار باب مسجد و دهها مدرسه اسلامی در روسیه را از پیشرفت های دیگر مسلمانان این كشور در دو دهه اخیر خواندو اظهار داشت: در این مدت جایگاه مسلمانان در جامعه روسیه ارتقاء یافته است و اسلام به عنوان دین سنتی این كشور پذیرفته شده است.

رهبر مسلمانان روسیه با باین اینكه تمام دستاوردهایی كه با مشاركت ایران به دست آوردیم، با حمایت سفارت این كشور در روسیه بوده است، از تلاش های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری ایران در مسكو ، نقش ایران برای اتحاد بین ملل روسیه و اقدامات مجمع جهانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای اتحاد مسلمانان قدردانی كرد.

'محمد باقر خرمشاد' رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشورمان هم در این دیدار با تبریك موفقیت ها به رهبر مسلمانان روسیه گفت: در ایران از شما به نیكی یاد می كنند و تلاش هایتان موجب اتحاد میان مسلمانان روسیه شده است.

وی افزود: از اینكه تحت ریاست شما روابط و همكاری های خوبی میان مسلمانان و دولت روسیه به وجود آمده است، خرسندیم.

خرمشاد گفت: تحت رهبری شما و با تلاش های شورای مفتی های روسیه، مسلمانان این كشور روابط خوبی با امت جهانی اسلامی برقرار كرده اند.

وی همچنین به تلاش های شورای مفتی های روسیه برای ترویج اسلام عقل گرا و میانه رو اشاره كرد و افزود: این رویكرد مورد تایید همگان قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت می كند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به همكاری های خوب ایران و مسلمانان روسیه در حوزه های فرهنگی و مسابقات قران كریم و برگزاری سمینارها و كنفرانس های علمی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه این همكاری ها مورد تاكید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به تحولات جهانی، خواستار تلاش مسلمانان جهان برای استفاده از این وضعیت برای توسعه توانمندی ها و ارتقا جایگاه جهانی خود شد كه این درخواست با استقبال رهبر مسلمانان روسیه قرار گرفت.

خرمشاهی از طرف جمهوری اسلامی ایران از عین الدین برای سفر به كشورمان دعوت كرد كه مورد پذیرش وی واقع و قرار شد كه این سفر در اواخر ماه مبارك رمضان انجام گیرد.

https://ccsi.ir//vdcj.texfuqemisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه