شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : 4512
کلينتون سفري دوره اي را به ترکيه ، کشورهاي اسکانديناوي و قفقاز انجام مي دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از سی و یکم ماه مه سفری دوره ای را به دانمارک ، نروژ ، سوئد ، ارمنستان ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ترکیه آغاز خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، کلینتون سفر دوره ای خود را از دانمارک آغاز خواهد کرد .
وی در این سفر با مقامات بلندپایه دانمارک دیدار می کند و پس از آن عازم نروژ خواهد شد . ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کلینتون سپس سوم ماه ژوئن عازم سوئد می شود تا در دیدار با مقامات این کشور درباره مسائلی ازجمله آزادی اینترنت ، افغانستان و تحولات در خاورمیانه گفتگو کند . در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است کلینتون پس از نروژ چهارم ژوئن عازم منطقه قفقاز می شود و سفرش به این منطقه تا هفتم ژوئن ادامه خواهد داشت .
وی در این بخش از سفر خود درباره مسائلی ازجمله امنیت منطقه ای ، دموکراسی ، تحولات اقتصادی و مقابله با تروریسم گفتگو خواهد کرد. کلینتون چهارم ژوئن در ارمنستان با سرژ سرکیسیان رئیس جمهور و دیدار مقامات بلندپایه این کشور دیدار خواهد کرد . وی پنجم ژوئن در کمیسیون راهبردی آمریکا و گرجستان شرکت می کند و سپس برای دیدار با الهام علی یف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ، عازم این کشور خواهد شد . این سفر دوره ای کلینتون به سفر وی به ترکیه و گفتگو درباره مسائلی ازجمله سوریه و ایران پایان خواهد یافت

https://ccsi.ir//vdcd.f0o2yt0kxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

از سایت بسیار مفیدتان ممنون، فقط مطلب در مورد قفقاز شمالی هم بزارید...
لطفا گزار ش سفر هم بزارید...
ممنون
عضويت در خبرنامه