يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 4375

رييس‌جمهور با اشاره به روابط تاريخي و دوستانه دولت‌ها و ملت‌هاي ايران و ارمنستان با يکديگر بر تلاش مسوولان دو كشور در جهت ارتقا و گسترش همكاري‌هاي همه‌جانبه و افزايش سطح مبادلات تجاري ميان تهران – ايروان تأكيد كرد.
ایلنا: رييس‌جمهور با اشاره به روابط تاريخي و دوستانه دولت‌ها و ملت‌هاي ايران و ارمنستان با يکديگر بر تلاش مسوولان دو كشور در جهت ارتقا و گسترش همكاري‌هاي همه‌جانبه و افزايش سطح مبادلات تجاري ميان تهران – ايروان تأكيد كرد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (يكشنبه) در ديدار ادوارد نعلبنديان وزير امور خارجه ارمنستان روابط ايراني‌ها و ارمني‌ها را صميمي، تاريخي و عميق دانست و اظهار كرد:‌ با گذشت ۲۰ سال از استقلال ارمنستان همواره و به طور مستمر شاهد گسترش روابط صميمانه ميان جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان بوديم كه اين روابط مبتني بر تاريخ دوستانه دو كشور است.

رييس‌جمهور با اشاره به توافقات و كارهاي بزرگي كه توسط دو كشور در دست انجام است، احداث خطوط برق و گاز، احداث راه‌آهن و خط لوله فرآورده‌هاي نفتي و نيز احداث دو نيروگاه برق‌آبي مشترك را از جمله مهمترين آنها دانست و گفت: طرح‌هاي بزرگي علاوه بر مراودات تجاري ميان دو كشور در دست اقدام است و جمهوري اسلامي ايران نسبت به گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوري ارمنستان اهتمام ويژه دارد.

احمدي‌نژاد پيگيري موضوع آزاد شدن مبادلات تجاري ميان ايران و ارمنستان را توسط مسوولان دو كشور مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: برقراري شرايط آزاد تجاري در مرزهاي دو كشور كمك شاياني به تسهيل در انجام تبادلات تجاري و رفت و آمد تجار خواهد كرد.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: رايزني‌ها و گسترش همكاري‌ها ميان مسوولان ايراني و ارمني انجام توافقات و گسترش روزافزون مناسبات ميان دو كشور را تسريع خواهد كرد.

ادوارد نعلبنديان وزير امور خارجه ارمنستان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس‌جمهور كشورمان و ابلاغ پيام كتبي رييس جمهور ارمنستان به وي، بر لزوم توجه ويژه مسوولان ايران و ارمنستان براي به انجام رسيدن هر چه زودتر توافقات دو جانبه در راستاي گسترش همكاري‌ها و مناسبات ميان دو كشور تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه امروز پتانسيل مناسبي در زمينه‌هاي تبادلات اقتصادي و تجاري ميان ايران و ارمنستان وجود دارد كه مي‌توان با گسترش همكاري‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود شاهد رشد در روابط تجاري و اقتصادي دو كشور باشيم.

وزير خارجه ارمنستان همچنين خواستار حمايت و استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف و همكاري ميان دو كشور شد.

https://ccsi.ir//vdca.0nyk49nem5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه