شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 3799

رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش همكاري هاي اين استان با گرجستان در زمينه انتقال فناوري و مبادله محصولات كشاورزي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود محمديان در نشست مشتركي با هيات بازرگاني جمهوري گرجستان، با اشاره به توانمندي هاي آذربايجان شرقي در زيربخشهاي مختلف كشاورزي و وجود كارخانه هاي متعدد فرآوري محصولات كشاورزي در اين استان از تمايل مجموعه مديريتي استان در توسعه همكاري با كشورهاي ديگر به خصوص كشورهاي همجوار خبر داد.
وي، زمينه هاي قابل همكاري در بخش كشاورزي را ايجاد بازارچه هاي عرضه محصولات كشاورزي، احداث كشتارگاه هاي دام سبك و توليد نهاده هاي دامي در اراضي مستعد گرجستان عنوان كرد.
محمديان گفت: سالانه چهار ميليون و ۹۰۰ هزار تن محصولات كشاورزي در آذربايجان شرقي توليد مي شود كه ۵۰ درصد آن مازاد برمصرف داخلي است كه مي توانيم به غير از گوشت قرمز ساير توليدات استان را به گرجستان صادر كنيم.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان همچنين با اشاره به توانمندي هاي آذربايجان شرقي در زمينه فرآوري محصولات كشاورزي، اظهاركرد: در حال حاضر ۳۲۰ كارخانه فرآوري محصولات كشاورزي در استان، سالانه يك ميليون و ۶۰۰ هزار تن محصول را فرآوري و به بازارهاي داخلي، منطقه اي و جهاني عرضه مي كنند.
وي با توجه به پتانسيل هاي موجود، گفت: توان راه اندازي صنايع تبديلي و كشاورزي در گرجستان وجود دارد.
بهراد زنديه، مديركل دامپزشكي استان نيز در اين نشست با اشاره به توانمندي هاي اين استان در زمينه توليد دارو ها و واكسن هاي ويژه دام گفت: آمادگي براي تامين نيازهاي جمهوري گرجستان به داروهاي دامي، واكسن و دامپزشك متخصص، در كمترين زمان ممكن وجود دارد.
غفور عبداللهي، معاون بهبود توليدات دامي سازمان نيز در اين نشست با اشاره به توانمنديهاي اين استان در زمينه تلقيح مصنوعي، اصلاح نژاد و وجود كارشناسان مجرب در زمينه دامپروري، آمادگي خود را براي توليد اسپرم با هدف تلقيح مصنوعي جهت به نژادي دامهاي گرجستان اعلام كرد.
دراين نشست، تعدادي از صاحبان صنايع توليد و فرآوري محصولات كشاورزي استان در گفتگو با طرف گرجي با بيان توان و تخصص توليدي خود شرايط همكاري با بخش خصوصي گرجستان را اعلام كردند.

https://ccsi.ir//vdcj.hetfuqeahsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه