شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۳۷
کد مطلب : 3743

بخش های کشاورزی ، حمل و نقل، تجارت، منسوجات، بانک داری وتوریسم بیشترین پویایی را برای سرمایه گذاری خارجی در کشور گرجستان دارد/هیچ گونه مانع تجاری گمرکی بین گرجستان و ایالات متحده و اروپا وجود ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان امروز در جلسه امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری اقتصادی ایران و گرجستان گفت: گرجستان بخش‌های کلیدی برای سرمایه گذاری تجار ایرانی دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بایند وراشویلی با بیان اینکه بخش های کشاورزی ، حمل و نقل، تجارت، منسوجات، بانک داری وتوریسم بیشترین پویایی را برای سرمایه گذاری خارجی در کشور گرجستان دارد، افزود: این روزها اخبار خوبی از نظر مالی در کشور گرجستان به گوش می رسد؛ البته گرجستان بدهی هایی دارد اما از نظر مالی دولت ما مشکلی ندارد به طوری که تولید ناخالص گرجستان ۲۰ درصد است و کسری بودجه ما نیز ۱۶ درصد است این درحالیست که کسری بودجه کشور یونان ۱۰۰ درصد است.

وی ادامه داد: بانک های گرجستان به صورت خصوصی اداره می شوند و بانک داری کشور ما در مقایسه با آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا وضعیت بهتری دارد و هیچ بحران مالی در گرجستان نداشته ایم و بانک ها به همه تعهدات خود در تسهیلات عمل می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان نیز خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۰ کشور ما در بخش توریسم بیش از ۲ میلیون نفر گردشگر داشته است این در حالیست که کل جمعیت کشور گرجستان تنها ۵ میلیون نفر است که به تنهایی توانسته است در بخش توریسم موفق باشد.

بایند وراشویلی گفت: کشور گرجستان رابطه خوبی نیز با بخش های کشاورزی و حمل و نقل دارد، همچنین کشور ما در ساخت و ساز ساختمان و هتل ها وضعیت بسیار خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کشور گرجستان تصریح کرد: ما با کشورهای همسایه مثل ترکیه و همچنین جمهوری های استقلال یافته موافقت نامه تجارت آزاد امضا کرده ایم؛ بخش حمل و نقل ما بسیار توسعه یافته است، بنادر توسعه یافته در کرانه دریای سیاه از جمله بند پوتی را داریم و از لحاظ حمل و نقل هیچ مشکلی در گرجستان نداریم.

بایند وراشویلی با اشاره به اینکه امکانات خوب گمرکی در کشور گرجستان وجود دارد عنوان کرد: هیچ گونه مانع تجاری گمرکی بین گرجستان با ایالات متحده و اروپا وجود ندارد و سرمایه گذاران ایرانی می توانند بازار گسترده‌ای از طریق گرجستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: کشور گرجستان وضعیت خوبی را می تواند برای تجار ایرانی فراهم آورد به طوری که کشورما با موافقت نامه تجارت آزادی که با اروپا دارد می تواند هر کالایی را به اروپا صادر کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان با بیان اینکه طبق گفته رئيس جمهور آمريكا طی ۲ سال آینده تجارت آزاد بین گرجستان و آمریکا کامل می شود گفت: کشور گرجستان عضو wto است.

بایند وراشویلی ادامه داد: ۹۰ درصد کالاهایی که به کشور گرجستان وارد می شود از تعرفه های وارداتی معافند و فقط بعضي از کالاهای کشاورزی تعرفه دارد.

وی به وضعیت مالیات در گرجستان پرداخت و گفت: کشور گرجستان از کشورهایی که با آنها تجارت دارد هیچ مالیات مضاعفی دریافت نمی کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان ادامه داد: کشور گرجستان در حال حاضر دارای الکتروسیته برق آبی است که عمدتا این انرژی را وارد می‌کنیم.

بایند وراشویلی در توضیح مطلب فوق گفت: کشور ترکیه در زمینه برق آبی در کشور ما سرمایه گذاری کرده است که در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که برق آبی را به اروپا، عراق و روسیه صادر می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان تصریح کرد: گرجستان سعی می کند امکانات خود را به جهانیان بشناساند که در این راستا کشور ما یکی از پایین ترین مالیات ها را در سطح جهان دریافت می کند.

وی با بیان مطلب فوق افزود: نرخ مالیات در گرجستان بسیار پایین است و بسیاری از مالیات ها از جمله مالیات سرمایه نداریم و در حال حاضر مالیات ها روی بنزین و الکل است.

بایند وراشویلی با بیان اینکه کشور گرجستان در جهان پانزدهمین کشور به لحاظ سهولت در تجارت است همچنین گفت: تجارت در کشور گرجستان به راحتی انجام می شود.

وی ادامه داد: در کشور گرجستان یک شرکت ایرانی به راحتی می تواند در مدت زمان یک ساعت و دو دقیقه یک شرکت ثبت کند این در حالیست که کشور ما زیاد به دنبال اسناد و مدارک نیست و کلیه کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت تجارت خاطرنشان کرد: طی گزارش بانک جهانی کشور گرجستان طی ۵ سال گذشته دومین کشور از نظر اصلاحات اقتصاد است و هیچ گونه فساد مالی در کشورمان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جاذبه های کافی در کشور گرجستان برای صنعت گران و تجار فراهم است گفت: در زمینه جرم و جنایت در سال گذشته کشور ما بعد از ایسلند پایین ترین جرم را داشت و این نشان می دهد که گرجستان عاري از هرگونه جرم و جنایت است.

بایند وراشویلی در بخش دیگری از سخنانش به دسترسی تجار به کلیه بخش های تجارت و صنعت کشور گرجستان اشاره کرد و گفت: کشور ما بخش خصوصی را گسترش داده است و سرمایه گذاران خارجی می توانند در بخش های مختلف به بخش های تجارت دسترسی کامل به هر بخش اقتصادی داشته باشند.

وی در پایان به امکانات خوب کشور گرجستان در بخش دامداری پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی برای کشور ما بسیار اهمیت دارد به طوری که ما شرکت هایی داریم که در این بخش سرمایه گذاری می کنند؛ گرجستان کوچک است اما ۹ اقلیم دارد و می تواند در بخش های مختلف کشاورزی تنوع ایجاد کند.

https://ccsi.ir//vdci.5apct1aypbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه