شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 3735

حزب کارگر گرجستان از همه احزاب سیاسی مخالف در این کشور خواست تا درخواستی جمعی برای مقامات ناتو فرستاده و خواستار بازگشت نظامیان گرجی از افغانستان شوند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مخالفان در حزب کارگر گرجستان روز چهارشنبه پیشنهاد کردند که درخواستی ملی از سوی همه احزاب سیاسی مخالف در کشور امضاء شود که در آن خواستار بازگشت نیروهای نظامی گرجستان از ماموریت ناتو در افغانستان به کشور شود.
"گئورگی گوگایوآ" دبیر سیاسی حزب کارگر گرجستان روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با کشته شدن ۳ نظامی این کشور در افغانستان اعلام کرد که «دیکتاتور» ساآکاشویلی (رئیس جمهوری گرجستان) بخاطر حفظ قدرت خود و باقی ماندن بر مسند ریاست جمهوری سربازان گرجستان را به جنگ در افغانستان اعزام کرده و مسبب مرگ آنها در هزاران کیلومتر دور از وطن شده است.
به گفته وی، احزاب سیاسی مخالف در گرجستان باید در این زمینه با هم متحد شده و درخواستی رسمی از مقامات ناتو نموده و خواستار توقف مشارکت نظامیان گرجستان در عملیات نظامی افغانستان و بازگشت آنها به میهن خویش شوند.

تاکنون ۱۵ نفر از نظامیان گرجستان که زیر نظر نیروهای آمریکایی در افغانستان مشغول انجام وظیفه هستند، کشته شده اند، ولی با وجود این مقامات دولتی این کشور اعلام کرده اند که در سال ۲۰۱۲ تعداد سربازان و افسران خود در افغانستان را از ۷۵۰ نظامی کنونی به ۹۵۰ نیرو افزایش خواهند داد.

"میخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌جمهوری گرجستان اخیرا در یک غیرمترقبه به افغانستان با نظامیان این کشور دیدار کرده و طی سخنرانی برای افسران گرجی اعلام کرد: ژنرال‌های آمریکایی از فعالیت نیروهای نظامی گرجستان در افغانستان بسیار راضی هستند و این مسئله برای همه ما افتخار است.

گرجستان تنها کشور غیر عضو ناتو است که بیشترین تعداد نیروی نظامی در افغانستان را دارد. مقامات آمریکایی بارها از کمک سخاوتمندانه گرجستان به انجام ماموریت نظامی ناتو در افغانستان سپاسگزاری کرده اند.

https://ccsi.ir//vdcj.tetfuqeaisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه