شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 3717

پلیس گرجستان یکی از قانونگذاران سابق این کشور را به اتهام طراحی توطئه کودتا در دولت خود که قبلا جزء اتحاد جماهیر شوروری سابق بوده است، بازداشت کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام وزارت کشور گرجستان، پلیس این کشور یکی از قانونگذاران سابق گرجستان را به اتهام طراحی کودتا در بحبوحه بحران سیاسی به وجود آمده چهار سال پیش در این کشور، بازداشت کرد.
متعاقب فیلم برداری مخفیانه مقامات امنیتی گرجستان،‌ "والری گلباخیانی" قانونگذار سابق این کشور به توطئه برای سرنگونی دولت با استفاده از زور و بحث درباره طرحی برای تحریک ناآرامی های گسترده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی متهم شده است.
پلیس گرجستان در بیانیه ای اعلام کرد: این قانونگذار گرجستانی از کشور فرار کرده بود اما امروز دوشنبه هنگام عبور از مرز گرجستان و ارمنستان دستگیر شد.
گلباخیانی یکی از متحدان و مدیر مبارزات انتخاباتی پاتارکاتسیشویلی غول مخالف "بدری پاتارکاتسیشویلی" یکی از ثروتمندترین تبعه گرجستانی و یکی از رهبران جنبش مخالف دولتی بود که در سال ۲۰۰۷ میلادی به خیابان ها آمدند و سرکوب پلیس را به همراه داشتند.
پاتارکاتسیشویلی در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی با "میخائیل ساکاشویلی" رهبر حامی غرب به رقابت پرداخت اما تنها ۷ درصد آراء را بدست آورد و ماه بعد از این انتخابات نیز در لندن به دلیل حمله قلبی درگذشت.
خبرگزاری فرانسه در ادامه خبر خود نوشت: "گیورگی تارگامادزه" یکی دیگر از همکاران سابق پاتارکاتسیشویلی و رهبر فعلی حزب مخالف موسوم به "جنبش دموکرات مسیحی گرجستان" نیز ادعا کرده است که پرونده طرح شده علیه گلباخیانی انگیزه ای سیاسی دارد و هیچ پایه و مبنای قانونی ندارد.

https://ccsi.ir//vdcj.vetfuqeaasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه