شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 3711

رئيس‌جمهوري گرجستان با اشاره به كنفرانس بين‌المللي "برقراري ارتباط" كه قرار است در شهر "قبله" آذربايجان برگزار شود، رئيس‌جمهوري آذربايجان را فردي "تاثيرگذار" در روابط منطقه‌اي توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ميخائيل ساكاشويلي، رئيس‌جمهوري گرجستان كه قرار است در كنفرانس "برقراري ارتباط " كه با حضور ۱۰۰ مقام برجسته بين‌المللي در آذربايجان برگزار مي‌شود، شركت كند، گفت كه نقش آذربايجان در توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي و به ويژه مناسبات آذربايجان و گرجستان بسيار چشمگير است.
ساكاشويلي كه در ديدار با وزير اقتصاد آذربايجان سخن مي‌گفت با اشاره به همكاري‌هاي اقتصادي دو طرف خاطرنشان كرد كه الهام علي‌اف، رئيس‌جمهوري آذربايجان يك "شخصيت تاريخي براي گرجستان" محسوب مي‌شود.
ساكاشويلي در ادامه افزود: علي‌اف نقش بسيار حائز اهميتي را در همكاري‌هاي منطقه‌اي گرجستان و آذربايجان و همين طور توسعه اين روابط ايفا كرده است.
ساكاشويلي در ادامه و در خصوص روابط اين كشور با روسيه گفت: مهم نيست كه روس ها چه مقدار پول، چه مقدار سلاح و چه تعداد دروغ پردازي مي‌كنند؛ مردم ما عاقل هستند و مي‌دانند كه فرايند حركت به سوي آينده چگونه است و آنها هرگز نمي‌خواهند كه به گذشته بر گردند.
ساكاشويلي گفت: اگر مردم گرجستان يك انتخاب بين گذشته و آينده داشته باشند، آينده را انتخاب مي كنند و اين مساله تاكنون به خوبي نشان داده شده است.

https://ccsi.ir//vdcd.f0s2yt05fa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه