شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 3664
بعد از انفجار در هند

خنثی شدن بمب در سفارت اسرائیل در تفلیس

بنیاد مطالعات قفقاز
خنثی شدن بمب در سفارت اسرائیل در تفلیس

به گزارش منابع خبری منطقه، همزمان با انفجار ساعاتی پیش در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در هند، یک یمب دیگر در یکی از خودروهای سفارت اسرائیل در گرجستان خنثی شد، در این بمبگذاری همسر یک دیپلمات اسرائیلی و راننده سفارت در هند مجروح شدند.
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز رئیس اطلاعات وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که یک بمب که در زیر خودرو یکی از کارمندان محلی (راننده) سفارت اسرائیل نصب شده بود، خنثی گردید. رومان خاچاتوریان راننده سفارت اسرائیل در مصاحبه با رسانه های گرجی اظهار داشت که بعد از شنیدن صداهای عجیب از زیر ماشین، متوجه دستگاهی چسبیده به خودرو شده که فورا به پلیس اطلاع داده است. این حادثه پس از آن رخ داده است که اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تهدید به بمب‌گذاری بر ضد مقامات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در تفلیس پایتخت گرجستان مطرح شده بود. سال گذشته نیز گزارش های متعددی در مورد تهدید به بمب‌گذاری در سفارتخانه های این رژیم در مناطق مختلف جهان منتشر شده بود. این تهدیدات شامل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در کشورهای قاره آفریقا، آسیای جنوب شرقی و منطقه قفقاز می شد.
از سوی دیگر مرکز مبارزه با تروریسم در دولت اسرائیل اعلام کرده بود که به دلیل افزایش تهدیدات مربوط به حمله به منافع اسرائیل در سرتاسر دنیا، از سفر به خارج از سرزمین های اشغالی از جمله کشورهای مصر، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، ساحل عاج، موریتانی و ونزوئلا اجتناب شود.
در عین حال ماه گذشته نیز رییس این مرکز اعلام کرده بود که اطلاعات دقیقی در مورد احتمال حمله به توریست های صهیونیستی در بلغارستان وجود ندارد. با وجود این وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود توریست های این رژیم در سرتاسر دنیا باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.
در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: دنی شنار رییس مرکز امنیت وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی در سخنانی از سرویس های امنیتی اتحادیه اروپا خواسته است تدابیر امنیتی را برای توریست های اسرائیلی در مناطق مختلف اروپا افزایش دهند.
با این حال بعد از انفجارها، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این انفجارها توسط جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان صورت و برنامه ریزی شده است. شایان ذکر است که این حوادث یک روز پس از چهارمین سالگرد شهادت معاون رهبر فقید حزب الله، عماد مغنیه است. همچنین در فوریه ۲۰۱۱، در آستانه سومین سالگرد شهادت مغنیه، مطبوعات اسرائیل گزارش دادند که دفتر مقابله با تروریسم این رژیم هشدار داد که شهروندان اسرائیلی از سفر به مقاصدی مانند گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، مصر، ترکیه، ساحل عاج، موریتانی و ونزوئلا، به دلیل افزایش تهدید حملات تروریستی پرهیز نمایند.
گریگول واشادزه، وزیر امور خارجه گرجستان در بعد از ظهر دوشنبه، به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم در مورد امنیت کشور ما شک و تردیدی به وجود نیاید و ما به سرعت تحقیقات گسترده ای در این مورد انجام می دهیم. همچنین رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در آخرین لحظات اداری تهران به بنیاد مطالعات قفقاز اعلام داشت که اظهارات مقامات اسرائیلی جنگ روانی علیه ایران است و ایران هرگونه عملیات تروریستی در تمامی نقاط دنیا را محکوم می کند و این اظهارت جهت لکه دار کردن روابط مناسب میان ایران و گرجستان است. هم اکنون ایران و گرجستان دارای قانون لغو روادید ۴۵ روزه از ژانویه، ۲۰۱۱ هستند.

https://ccsi.ir//vdca.inek49niy5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه