دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 3599
تاكیدرییس جمهوری آذربایجان بر حفظ امنیت تولید انرژی در منطقه

رییس جمهور آذربایجان گفت:جمهوری آذربایجان به عنوان یك تولید كننده نفت و گاز برای استقرار امنیت انرژی در منطقه اهمیت زیادی قایل است.
خبرگزاری' آذرتاج ' روز یكشنبه اعلام كرد ' الهام علی اف ' در كنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ در آلمان،بر لزوم توسعه همكاری های جمهوری آذربایجان با اروپا در زمینه مبادلات انرژی تاكید كرد.
وی با بیان اینكه درسالهای اخیر همكاری های جمهوری آذربایجان در بخش انرژی با اروپا همواره رو به گسترش بوده است،گفت:با توجه به رشد تقاضا برای منابع انرژی،جمهوری آذربایجان نزدیك ترین مسیر تولید و انتقال انرژی به اروپا است و حفظ امنیت صادرات نفت و گاز برای شركای اروپایی ما بسیار ضروری است.
رییس جمهوری آذربایجان سپس در بخشی از سخنان خود بر حفظ محیط زیست تاكید كرد و گفت كه هرچند درتولید نفت وگاز جمهوری آذربایجان برای مسایل زیست محیطی اهمیت زیادی قایل است اما در سالهای اخیر در كشورمان برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر نیز سرمایه گذاری های زیادی شده است.
گفتنی است رییس جمهوری آذربایجان كه برای شركت در چهل وهشتمین كنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ به آلمان سفر كرده بود پس از پایان این كنفرانس به باكو بازگشت.
چهل وهشتمین كنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ با حضور مقامات عالی رتبه بیش از ۷۰ كشور جهان روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه سال جاری در آلمان برگزارشد.

https://ccsi.ir//vdch.wnxt23nmwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه