پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 3354

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی زنجان حجم مبادلات تجاری استان زنجان و کشور ارمنستان را ۳۹۵ هزار و ۷۲۸ دلار اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن عطائیان ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات با اشاره به اینکه یک درصد از صادرات کالای استان به ارمنستان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ارزش صادرات استان به ارمنستان ۲۴۳ هزار و ۷۱۹ دلار برآورد شده است.
وی با بیان به اینکه ارزش واردات کالا از کشور ارمنستان به استان زنجان طی ۹ ماه سال جاری ۱۵۲ هزار دلار اعلام شده است، خاطر‌نشان کرد: این میزان دو صدم درصد واردات استان را شامل می‌شود.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه روغن سویا، قیر نفت، روغن صنعتی، فرآورده‌های آهن و فولاد از جمله اقلام صادراتی استان زنجان به کشور ارمنستان محسوب می‌شود، اضافه کرد: حیوانات زنده از جمله گوسفند، چدن، ضایعات باتری و ضایعات آلومینیوم نیز از جمله کالاهای وارداتی استان زنجان از ارمنستان است.
وی تاکید داشت: امکان مشارکت در معادن روی و مس کشور ارمنستان با هدف تولید کنستانتره، صادرات محصولات زاماک، صادرات مصالح ساختمانی از جمله گچ، فعالیت در زمینه پوشاک و البسه و سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و ساز هتل و مراکز گردشگری را از جمله فرصت‌های شناسایی شده در بازار هدف (ارمنستان) توسط هیئت تجاری بازاریابی استان زنجان برشمرد.
عطائیان با اشاره به اینکه توافقات اولیه استان زنجان با کشور ارمنستان در زمینه همکاری دو جانبه‌ای خاطرنشان کرد: صادرات زاماک و محصول گچ از استان زنجان به ارمنستان و تامین دام زنده مورد نیاز از ارمنستان به زنجان از جمله توافقات اولیه هیئت تجاری زنجان با این کشور عنوان شده است.
وی همچنین افزود: در حال حاضر یکی از واحدهای تولیدی سرب استان زنجان در کشور ارمنستان راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
شایان ذکر است که هیئت تجاری استان زنجان به سرپرستی حمید صدری، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت با هدف امکان‌ سنجی و بازاریابی در زمینه صادرات کالاهای استان به کشور ارمنستان صورت گرفته بود.

https://ccsi.ir//vdcg.n9wrak9wtpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه