شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 2879

'احمد داوداوغلو' وزیر امور خارجه تركیه برای شركت در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب برای اتخاذ تحریم ها و تدابیری علیه سوریه، روز یكشنبه عازم مصر شد.
به گزارش ایرنا، داود اوغلو در حالی عازم قاهره شد كه 'علی باباجان' معاون نخست وزیر و وزیرهماهنگ كننده سیاست های اقتصادی تركیه نیز در قاهره به سر می برد و او نیز در نشست وزیران دارایی و اقتصادی اتحادیه عرب شركت داشت.
داوداوغلو روز گذشته با ابراز تاسف از فرصتی كه به نظر وی مهم بود و سوریه از آن استفاده نكرد، گفت: در شرایط فعلی اتخاذ تدابیر سیاسی و اقتصادی علیه دمشق مطرح است و تركیه در این راستا به طور هماهنگ با اتحادیه عرب حركت خواهد كرد.
وی یاد آور شد فرصتی كه اتحادیه عرب در خصوص اعزام هیات ناظران به سوریه داده بود، تمام شد ولی متاسفانه سوریه از این فرصت استفاده نكرد. وزرای اقتصاد و دارایی اتحادیه عرب روز گذشته اتخاذ تدابیر اقتصادی علیه سوریه را بررسی كرد كه انتظار می رود در نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره نهایی شود.
داوداوغلو در خصوص ایجاد كریدور انسانی در سوریه كه فرانسه مطرح كرده است، گفت: در شرایط فعلی فعالیت در چارچوب اقدامات اتحادیه عرب مطرح است. اینكه وضعیت انسانی در سوریه چگونه است ، از هم اكنون نمی توان پیش بینی كرد ولی فعلا تدابیر سیاسی و اقتصادی مطرح است كه تركیه در این زمینه تصمیماتی دارد و با اتحادیه عرب هماهنگ خواهد بود.
اتحادیه عرب به دولت سوریه تا غروب جمعه فرصت داده بود تا به ۵۰۰ نفر به عنوان ناظران این اتحادیه اجازه دهد به آن كشور سفر كنند. تحریم ها احتمالا شامل توقف پروازها به سوریه و توقیف اموال و دارایی‌های این كشور خواهد بود.

https://ccsi.ir//vdch.qnit23n6wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه