پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب : 2768
كمك آمریكا به گرجستان برای استقرار رادارهای مدرن در مرزهای این كشور

سفر دبیر نیروی دریایی آمریکا به باکو و تفلیس

باكو - وزیر كشور گرجستان از كمك های آمریكا برای استقرار رادارهای مدرن در مرزهای این كشور خبر داد و گفت: استقرار این رادارها به منظور كنترل مرزهای گرجستان صورت می گیرد.
'ایوان مرابیشویلی' روز یكشنبه در یك كنفرانس خبری با اشاره به سفر 'ری میباس' دبیر نیروی دریایی آمریكا به تفلیس، افزود: با استقرار این رادارها ، امكان كنترل دقیق مناطق مرزی برای گرجستان فراهم می شود.
به گفته وزیر كشور گرجستان، با سفر این مقام آمریكایی به تفلیس راهكارهای توسعه همكاری های نظامی و امنیتی بین آمریكا و گرجستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
'ری میباس' دبیر نیروی دریایی آمریكا نیز در این كنفرانس خبری بر توسعه همكاری های نظامی بین آمریكا و گرجستان تاكید كرد و گفت: به منظور افزایش توان دریایی گرجستان، آمریكا در تجدید ساختار ناوگان دریایی گرجستان به این كشور كمك خواهد كرد.
سفارت آمریكا در باكو اواخر هفته گذشته با صدور اطلاعیه ای از سفر دبیر نیروی دریایی آمریكا ( وزیر نیروی دریایی آمریكا) به جمهوری آذربایجان خبر داد.
در این اطلاعیه تصریح شد سفر 'ری میباس' در روزهای ۱۰ و ۲۱ نوامبر ( ۲۹ و ۳۰ آبان ماه سال جاری ) صورت می گیرد كه براساس آن دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری آذربایجان و چشم انداز همكاری های دریایی دو كشور در دریای خزر در دستور كار قرار دارد.
گفتنی است ، ری میباس در زمان ریاست جمهوری كلینتون در امریكا در سال ۱۹۹۴ به عنوان سفیر این كشور در عربستان سعودی منصوب شد و پیش از این، فرماندار 'می سی سی پی' در امریكا بود.
هم اكنون تقریبا تفنگداران نیروی دریایی آمریكا در تمام مناطق حساس دریایی جهان حضور دارند كه پرسنل ۹۰۰ هزار نفری این نیرو، سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه برای دولت امریكا دارد.

https://ccsi.ir//vdce.p8wbjh8fv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه