شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 8310
به گزارش مهر، رهبران اقلیت یهودی در اوکراین نامه ای سرگشاده علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه منتشر کردند. این نامه که در پایگاه اینترنتی انجمن یهودیان اوکراین منتشر شده مواضع اخیر دولت روسیه در قبال تحولات اوکراین را محکوم کرده است.

به نقل از جروزالم پست، انجمن یهودیان اوکراین که مرکز آن در شهر کی‌یف است از سال ۱۹۹۱ تاسیس شده و شامل ۲۶۵ موسسه یهودی در ۹۴ شهر اوکراین می شود. امضا کنندگان این نامه از جمله ۲۱ نفر از رهبران یهودیان اوکراین، ضمن محکوم کردن مواضع دوگانه روسیه در قبال اوکراین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده اند.

یهودیان اوکراین همچنین با انتقاد از اظهارات اخیر پوتین مبنی بر رشد یهودی ستیزی در این کشور، این اظهارات را نادرست خوانده و اعلام کردند چنین مسئله ای مبتنی بر واقعیات موجود نیست. در بخشی از این نامه خطاب به پوتین آمده است: شاید شما اوکراین را با روسیه اشتباه گرفته اید. ما این توانایی را داریم که از حقوقمان دفاع کنیم.

رهبران یهودی اوکراین از رئیس جمهوری روسیه خواستند از حمایت گروه های طرفدار این کشور در اوکراین دست برداشته و تاکید کردند مواضع گروه های جدایی طلب از سوی افکار عمومی در اوکراین حمایت نمی شود.

https://ccsi.ir//vdcd.f0j2yt0sza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه