يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : 766

به گزارش خبرگزاری "ترند"، خلوصی کلیچ سفیر ترکیه در آذربایجان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: دیدار آتی رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان با حضور رئیس جمهور روسیه در شهر کازان روسیه میتواند نتایج مثبت داشته باشد.
وی تأکید کرد که ترکیه در حل مناقشه قره باغ کوهستانی همیشه از موضع آذربایجان حمایت میکند. خلوصی کلیچ تصریح کرد: حل مناقشه قره باغ کوهستانی برای منطقه اهمیت زیادی دارد. برای آنکه حل این مناقشه باعث برقراری صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.
دیدار آتی الهام علی اف و سرژ سارکسیان رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در ۲۵ ماه ژوئن در شهر کازان روسیه با حضور دمیتری مدودیف رئیس جمهور روسیه برگزار خواهد شد. در این دیدار طرفین در مورد راه های حل مناقشه قره باغ کوهستانی مذاکرات خود را ادامه خواهند داد.
باراک اوباما، دمیتری مدودیف و نیکولای سارکوزی رؤسای جمهور آمریکا، روسیه و فرانسه (رهبران کشورهای عهده دار ریاست گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا) در حاشیه نشست "گروه هشت" در شهر دویل فرانسه بیانیه مشترک در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی صادر کرده اند. آنها همچنین از رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان خواسته اند که در دیدار آتی خود در ماه ژوئن روند حل مناقشه قره باغ کوهستانی بر اساس "اصول اساسی" را به پایان برسانند

https://ccsi.ir//vdccaeqm82bqe.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه