شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 7551
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه ادعا کرد: به اسنادي از دستگاه اطلاعاتي برزيل دست يافته است که به ده عمليات سري جاسوسي و عمليات نظارتي از ديپلمات هاي خارجي در سفارت خانه هاي آنها در برزيل و محل اقامت شان در اين کشور اشاره دارد.
شوراي عالي امنيت برزيل که آژانس اطلاعاتي و جاسوسي اين کشور زير مجموعه آن است اعلام کرد که عمليات نظارت بر ديپلمات هاي خارجي صورت گرفته است و اين امر با قانون برزيل منافاتي ندارد.
دفتر "ديلما روسف"
رييس جمهور برزيل روز دوشنبه از اين فعاليت هاي جاسوسي حمايت و ادعا کرد اين اقدام دستگاه اطلاعاتي برزيل در پي مظنون شدن به اقدام برخي از کشورها به عمليات جاسوسي عليه اين کشور صورت گرفته است.
اين دفتر در واکنش به گزارش روزنامه "فولها دو سائوپائول" افزود اين عمليات با قانون برزيل در حمايت از منافع ملي اين کشور هماهنگي دارد.
بر اساس اين سند، دستگاه اطلاعاتي برزيل از سه ديپلمات روس از جمله آناتولي کاشوبا سرکنسول سابق مسکو در ريو دو ژانيرو و همچنين نمايندگان آژانس روسي روسو بورون اکسپورت که در زمينه صادرات سلاح فعاليت دارد در سال ۲۰۰۳ جاسوسي کرده است.

در این گزارش در عین حال ادعا شده که همچنين دستگاه جاسوسي برزيل از ديپلمات هاي ايراني از جمله سيد داوود محسني منفرد سفير ايران در کوبا در جريان سفر به برزيل در سال ۲۰۰۴ جاسوسي کرده است.
https://ccsi.ir//vdcj.ieafuqeivsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه