شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 7365
جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در باکو از وجود اشتراک نظر تهران و باکو در مسایل سوریه خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد: ارتش سوریه از لحاظ میدانی وضع خوبی دارد و شرایط سوریه آنگونه که شبکه هایی مانند الجزیره و العربیه نشان می دهند نیست.

وی افزود: تعیین حاکمیت حق مردم سوریه است و عده ای حق ندارند با فرستادن پول، سلاح و تروریست برای مردم سوریه دولت تعیین کنند.

وی همچنین با اشاره به روابط تهران و باکو از سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران در نوامبر آتی به تهران خبر داد و افزود: اگرچه سطح مبادلات تجاری دو کشور قابل توجه است اما مطلوب نیست و در این خصوص تجار دو کشور بیشتر باید فعالیت
کنند.

وی با اشاره به اقدام ایران در لغو روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد طرف آذری نیز روادید را برای اتباع ایران لغو کند.

جهانگیرزاده گفت: در این خصوص مقامات دو کشور گفتگوهایی داشته اند و طرف آذری وعده هایی داده است اما معتقدیم این اقدام سریعتر می تواند انجام شود چرا که لغو روادید به گسترش مناسبات تجاری و گردشگری دو کشور کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به مناقشه قره باغ نیز گفت: مناقشات منطقه باید بدون مداخله بیگانگان حل شود، و همانطور که تجربه گروه مینسک به سرپرستی امریکا، روسیه و فرانسه نشان داد این گروه توان و ساختار لازم برای حل مناقشه قره باغ را ندارد.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران دیروز در دیدار با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان پیام رئیس مجلس شورای اسلامی را تقدیم وی کرد. هیات پارلمانی ایران به ریاست جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان همچنین با اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران و دبیر اجرایی حزب حاکم ینی آذربایجان دیدار و بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کردند.
https://ccsi.ir//vdcc.eqma2bq1pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه