جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 4578
وزیر امور خارجه آمریکا: عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه ربطی به بحران قره باغ ندارد

"هيلاري کلينتون " وزير خارجه آمريکا در آغاز سفر دوره اي خود به منطقه قفقاز جنوبي راهي ارمنستان مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از واحد برون مرزي، کلينتون قرار است در سفر امروز خود به ارمنستان با "سرژ سرکيسيان" رئيس جمهوري و ادوارد نعلبنديان وزير خارجه و همچنين نمايندگان جوامع مدني اين کشور ديدار و گفتگو کند.
به گزاش راديو ارمني برونمرزي ، مسائل مربوط به امنيت منطقه، دموکراسي، توسعه اقتصادي و مبارزه با تروريسم از محورهاي اصلي مذاکرات کلينتون در ارمنستان است.
وزير خارجه آمريکا پس از ارمنستان راهي گرجستان شده و روز چهارشنبه ششم ماه ژوئن در باکو با الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان ديدار خواهد کرد.
کلينتون در پايان سفر خود به منطقه قفقاز جنوبي روز هفتم ماه ژوئن در شهر استانبول ترکيه در همايش بين المللي مبارزه با تروريسم شرکت خواهد کرد.
کلينتون پيش ازعزيمت به ارمنستان در سفر دوره اي خود به کشورهاي اسکانديناوي با مقامات کشورهاي دانمارک، نروژ و سوئد ديدار و گفتگو کرده است.
"هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مصاحبه مطبوعاتی مشترک با " ادوارد نعلبندیان " وزیر امور خارجه ارمنستاناعلام کرد: ایالات متحده آمریکا علاقمند عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه می باشد.
به گزارش آران نیوز به نقل از مطبوعات ارمنی، وی تاکید کرد که آمریکا از کوششهای جهت برقراری روابط دو کشور حمایت و از طرفین درخواست تصویب صورت جلسه همکاری بدون پیش شرط ها می کند. به گفته وی در حال حاضر ترکیه باید دست به قدم ادواری در این زمینه بزند. " کلینتون " تاکید کرد که روند عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه ربطی به روند مذاکرات حل بحران قره باغ ندارد.

"ادوارد نعلبندیان" وزیر امور خارجه ارمنستان نیز گفت: در حال حاضر ایروان و آنکارا پیرامون عادی سازی این روابط مذاکره نمی کنند. این مذاکرات با امضاء صورت جلسه همکاری دو کشور به پایان رسیده و امروز ترکیه با مطرح کردن پیش شرط ها از تصویب این سند خودداری می کند./خ

https://ccsi.ir//vdcf.edjiw6dtcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه