چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 4087
جشن بیستمین سالگرد رشته زبان فارسی در گرجستان

همزمان با برگزاری جشن های نوروز در گرجستان و در دومین روز از فروردین سال ۹۱ مراسم بیستمین سال تاسیس رشته زبان فارسی دانشگاه دولتی کوتایسی با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و در کنار سفره هفت سین برگزار شد.
احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان با تاکید بر ادامه حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران از برنامه های ایران شناسی و زبان فارسی در این دانشگاه، از موسس این رشته پروفسور "ماگالی تودوآ" که مفتخر به دریافت جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده تقدیر نمود و بیستمین سالگرد تاسیس رشته زبان و ادبیات فارسی را در این دانشگاه به ریاست و معاون رییس دانشگاه، کلیه اساتید و دانشجویان دانشکده شرقشناسی به ویژه ایرانشناسان جوان تبریک گفت.
پروفسور شالوا غیرتادزه معاون ریاست دانشگاه متقابلا با تبریک نوروز به ایرانیان، از اجرای برنامه های هنری از سوی رایزنی فرهنگی در این دانشگاه که سه سال متوالی و در ایام نوروز انجام شده تشکر نمود و آمادگی دانشگاه را برای جذب دانشجو در رشته زبان فارسی و توسعه همه جانبه برنامه های این رشته اعلام کرد.
در ادامه برنامه، گروه موسیقی "سحر" به سرپرستی سعید خوانساری با اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی، به معرفی هنر اصیل و فولکوریک ایرانی پرداخت.
دانشگاه دولتی کوتایسی (آکاکی سرتلی) دارای هشتاد سال سابقه می باشد و بخش ایران شناسی این دانشگاه جشن بیست سالگی تاسیس خود را برگزار نمود.

https://ccsi.ir//vdca.anyk49nw05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه