جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 3849

دومین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) با حضور صالحی، داود اوغلو و محمدیاروف در نخجوان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دومین اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در نخجوان برگزار می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، احمد داود اوغلو و المار محمد یاروف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و آذربایجان در این اجلاس سه جانبه درباره راه‌های گسترش همکاری‌های، انرژی، حمل و نقل، تجارت، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته به گفت‌وگو و تبادل‌نظر می‌پردازند.

اجلاس معاونان وزرای امور خارجه سه کشور نیز سه‌شنبه در نخجوان برگزارشد.

سنگ بنای اجلاس وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تاریخ ۲۷/۱/۱۳۹۰ در شهر ارومیه گذاشته شد.

در بیانیه پایانی این اجلاس با تمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای اقتصادی، تجاری و گمرکی، بر همکاری مشترک سه کشور در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مشترک، امور مرزی، گمرکی، حمل و نقل و ترانزیت، ارتباطات، دانش و فناوری، گردشگری، انرژی، مفاخر و میراث فرهنگی مشترک، مبارزه با تروریسم، جنایات سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر تأکید شد.

علی‌اکبر صالحی سه‌شنبه شب پس از سفری دو روزه به بلاروس و دیدار با مقامات این کشور، وارد نخجوان محل برگزاری این اجلاس شد.

سیدعباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری این نشست خبر داده بود.

معاون وزیر خارجه در خصوص مسائل پیش‌آمده در روابط تهران و باکو و تأثیر آن بر نشست ۳ جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان گفت: همکاری‌ها و روابط دو جانبه ما با کشورها یک بحث است و بحث همکاری‌های منطقه‌ای در راستای امنیت و همکاری در منطقه بحثی دیگر. ما سعی کرده‌ایم به خصوص در حوزه قفقاز نگاهی منطقه‌ای داشته باشیم، گرچه الان روابط ما با آذربایجان دچار مشکلات خاصی شده است، ولی ما این مشکلات را ناشی از سوءتفاهم و شیطنت کشورهایی می‌دانیم که علاقه‌مند به گسترش روابط دو ملت دوست و برادر، ایران و آذربایجان نیستند.

عراقچی اضافه کرد: تدابیری اندیشیده شده که مشکلات موجود در روابط با آذربایجان حل شود تا بتوانیم مجدداً تعادل را در روابط دوجانبه برقرار کنیم.

انتهای پیام/ش

https://ccsi.ir//vdcf.jdmiw6dc1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه