سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 3055

سارکوزی گفت اروپا در حال حاضر فقط به فکر اتحاد اعضای داخلی خود می باشد و به کشوری خارج از این اتحادیه چون ترکیه فکر نمی کند ، تا آنجا که من می دانم ترکیه کشوری اروپایی نیست ، بلکه کشوری آسیایی محسوب می شود. ترکیه چندی پیش سپر دفاع موشکی را برای حمایت از کشورهای اروپایی در خاک خود مستقر کرد به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک ، باز هم «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور فرانسه که سابقه ای طولانی در مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دارد ، با عضویت این کشور در این اتحادیه مخالفت کرد و به نحو تحقیر آمیزی در این باره گفت که اروپا مسائل مهم تری از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دارد .

«تودی زمان » در این باره نوشته که «سارکوزی» معتقد است که در حال حاضر و در بحران اقتصادی اروپا هیچ اولویتی برای بررسی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیست و اروپا در حال حاضر فقط به فکر اتحاد اعضای داخلی خود می باشد و به کشوری خارج از این اتحادیه همچون ترکیه فکر نمی کند ، کشوری که به نظر فرانسه کشوری اروپایی نیست که در اتحادیه اروپا عضویت داشته باشد .

سارکوزی همچنین گفت تا آنجا که من می دانم ترکیه کشوری اروپایی نیست ، بلکه کشوری آسیایی محسوب می شود.

رئیس جمهور فرانسه در عبارتی طعنه آمیز ادامه داد که ترکیه ملت بزرگی دارد و متحد ماست و نقش مهمی در جهان دارد و پل ارتباط شرق و غرب است ، اما اگر ترکیه به اتحادیه اروپا بپیونند دیگر به غرب ملحق شده و نمی تواند پل ارتباطی بین شرق و غرب باشد و بهتر است به جای پیوستن به اتحادیه اروپا در میان اروپا آسیا همچنان بماند .

تنش بین ترکیه و فرانسه همچنین درباره نسل کشی نامیدن کشتار ارامنه در خلال جنگ جهانی اول توسط امپراتوری عثمانی بالا گرفته است . رئیس جمهور و پارلمان فرانسه در این باره کشتار ارامنه در جنگ اول جهانی را توسط ترکیه نسل کشی نامیده اند در حالی که ترکیه معتقد است کشتار ارامنه در فرایند جنگ داخلی صورت گرفته است که در آن از همه مذاهب و قومیت ها کشته شده است .

در حالی که مقامات فرانسه ترکیه را به نسل کشی متهم می کنند ، ترکیه هم سارکوزی را به استعمارگری و تلاش برای نفوذ در ارمنستان و جلب آرای ارمنیان فرانسه متهم کرده است .

ترکیه تا کنون تلاش های زیادی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام داده است که همه این تلاش ها با مخالفت فرانسه با شکست مواجه شده است . ترکیه چندی پیش سپر دفاع موشکی را برای حمایت از کشورهای اروپایی در خاک خود مستقر کرد .

https://ccsi.ir//vdce.n8xbjh87n9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه