يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 3045

ساخت اولین پایگاه هسته ای ترکیه در سال ۲۰۱۳ در شهر" اک کویو" در جنوب این کشور،آغاز می­شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آناتولی"، "رووف کازوموف" معاون رئیس شرکت روسی که مسئولیت احداث و اداره این پایگاه را بر عهده دارد، گفت که این نیروگاه هسته­ای در سال ۲۰۱۹ به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس شرکت "اکویو ان جی اس" امروز در نشستی خبری در منطقه مرسین ترکیه، تاکید کرد که در این پروژه از فناوری­های نوین و بی­خطر در ساخت پایگاه­های هسته­ای، استفاده خواهد شد. بنا به گفته "کازاموف" کار در این پایگاه در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید. وی افزود: "روسیه نیز سوخت هسته­ای این نیرگاه را فراهم خواهد کرد تا بار دیگر به صورت سود­آور وارد چرخه تولید شود".
قرارداد احداث این نیروگاه به ماه می سال ۲۰۱۰ بین دو کشور روسیه و ترکیه باز می­گردد. به نظر می­رسد بیانیه امروز "الکساندر ساپرفین" یکی از مدیران عالی روسیه، به منزله سرعت بخشی به برنامه‌های احداث این نیروگاه از سال ۲۰۱۵ است. این نیروگاه با چهار راکتور هسته­ای در مجموع دارای توانی برابر ۴۸۰۰ مگاوات خواهد بود.
مدافعان محیط زیست از ترکیه و دیگر کشورها، از این طرح که در منطقه مرسین در سواحل دریای اژه در حال احداث است، انتقاد کردند. آنان معتقدند که احداث این مرکز هسته­ای در نزدیکی گسل فعال زلزله­ای، امری خطیر به شمار می­رود.
منطقه آناتول، منطقه­ای زلزله­خیز تلقی شده که فقط در یک قرن گذشته بیش از ۲۲۰ زلزله در آن رخ داده است. این در حالی است که دولت­های روسیه و ترکیه وجود هر گونه خطر در استان مرسین را رد می کنند.

https://ccsi.ir//vdcd.o0s2yt0zka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه