يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 2833

آیت الله نوری همدانی گفت: در اوضاع حساس جهان که دشمن مشترک مسلمانان یعنی استکبار جهانی و در خط مقدم آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای تضعیف امت اسلامی هستند، علمای اسلامی باید در صف واحد در برابر دشمنان وحدت خود را حفظ کنند.
در دیدار رئیس شورای مفتی های مسلمانان روسیه با آیت الله نوری همدانی در مسکو درباره اهمیت وحدت میان مسلمانان و همکاری های بیشتر دینی و مذهبی میان ایران و روسیه گفتگو شد.
در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد شیخ راویل عین الدین و آیت الله نوری همدانی بر هوشیاری و بیداری مسلمانان بویژه علمای شیعه و سنی در برابر نقشه های استکبار جهانی تاکید کردند.
آیت الله نوری همدانی در این دیدار گفت: در اوضاع حساس جهان که دشمن مشترک مسلمانان یعنی استکبار جهانی و در خط مقدم آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای تضعیف امت اسلامی هستند، علمای اسلامی باید در صف واحد در برابر دشمنان وحدت خود را حفظ کنند.
وی افزود: امروز ما نقشه های استکبار را در افغانستان ، عراق و اقصی نقاط جهان می بینیم و آنها در دشمنی با مسلمانان یک لحظه آرام ننشسته اند بنابر این باید جوامع اسلامی روز به روز وحدت و اقتدار خود را افزایش دهند و خود را در برابر دشمنان مصون کنند.
آیت الله نوری همدانی با تجلیل از شورای مفتی های مسلمانان روسیه برای برگزاری مراسم روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین "روز قدس " در جمعه آخر ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم همانگونه که امام راحل فرمودند رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود.
وی گفت: معتقدیم کار امام خمینی کار خدایی بود چون ایشان در برابر قدرت های شرق و غرب ایستادند و انقلاب اسلامی را پدید آوردند ؛ انقلابی که موجب بیداری امت اسلامی در تونس ، مصر ، لیبی ، اردن ، یمن ، عربستان ، بحرین و همچنین جنبش های مردمی مانند وال استریت در آمریکا و حرکت های مردمی در کشورهای اروپایی شد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همانگونه که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس توانست در برابر صدام که مورد حمایت کشورهای خارجی بود پیروز شود امروز هم با اتکا به مردم و خودکفایی در عرصه های مختلف ، قدرتمند تر از دیروز آماده دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هستیم.
شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های مسلمانان روسیه هم در این دیدار با تشکر از سفر آیت الله نوری همدانی به روسیه گزارشی از فعالیت های ادارات و مراکز اسلامی روسیه برای نشر و گسترش اسلام در این کشور ارائه کرد و گفت: مسلمانان روسیه دوست ملت مسلمان ایران هستند و به این دوستی خود افتخار می کنند.
راویل عین الدین ادامه داد : مسلمانان روسیه اخبار و تحولات ایران را با حساسیت خاصی پیگیری می کنند و آرزوی ما سربلندی و موفقیت ایران در همه عرصه هاست.
رئیس شورای مفتی های مسلمانان روسیه همچنین ارتباط بیشتر ادارات و مراکز اسلامی روسیه با حوزه علمیه قم و مراکز پژوهشی و فرهنگی ایران را خواستار شد.
آیت الله نوری همدانی همچنین پیش از این دیدار با جمعی از اسلام شناسان و محققان علوم دینی روسیه دیدار کرد.

https://ccsi.ir//vdch.xnit23n6xftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه