يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 2395

نمایش جیغ به کارگردانی غلامرضا مشیری؛ دانشجوی رشته نمایش دانشگاه آزاد اسلامی اراک به جشنواره بین‌المللی های فست ارمنستان راه یافت.  نمایش جیغ به جشنواره بین‌المللی های فست ارمنستان راه یافت.
غلامرضا مشیری، دانشجوی رشته نمایش دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در گفتگو با خبرنگار ايلنا ضمن اعلام اين خبر افزود: نمایش جیغ کاری از گروه هنری میم (Mime art group) است که از اردیبهشت ماه سال جاری تمرینات خود را آغاز کرده و تاکنون نیز ادامه دارد.
نمایش جیغ پنج بازیگر دارد که هر یک از ملیت‌های مختلف هستند و داستان‌های مختلفی را روایت می‌کنند. این داستان‌ها تم واحدی دارند و در نهایت هم به یک نتیجه می‌رسند. داستان‌ها به صورت حرکت و زبان بدنی بیان می‌شوند که در برخی جاها دیالوگ و کلام نیز به کمک آنها می‌آید.
وی افزود: جشنواره های فست (Highfest Festival) در سال ۲۰۰۳ اولین دوره خود را به طور حرفه‌ای آغاز نموده و توانسته است به یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی تئاترت جهان بدل شود. نهمین دوره این جشنواره در سال جاری برگزار می شود که تاکنون از سی کشور مختلف جهان در آن شرکت داشته‌اند که در این دوره گروه هنری میم با نمایش جیغ توانست جواز ورود به جشنواره را کسب کند.
غلامرضا مشیری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعالیت‌های تئاتری خویش را از سال ۱۳۸۰ شروع کرد و با بازی و کارگردانی نمایش فلفلی و دیوهایش در اولین جشنواره کشوری هلال احمر حضور یافت. از دیگر فعالیت‌ و آثار هنری او می‌توان به: اجرای نمایش فلفلی و دیوهایش در اراک ۱۳۸۹ و تبریز ـ بازی در نمایش دیوار به کارگردانی محمود حقیقی ـ نویسنده نمایش‌نامه‌های مسافر کوچولو و فریاد قبور ـ کارگردانی نمایش عشق و نفرت و کسب مقام اول کارگردانی در جشنواره سراسری نقطه دانشگاه آزاد اسلامی اراک و... اشاره کرد.

https://ccsi.ir//vdca.onuk49nem5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه