دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 2371

در دیداری که سه شنبه دوم آبان ماه بين احسان خزاعي رايزن فرهنگي سفارت ج.ا.ايران در تفليس با اكا مزمياشويلي مدير جشنواره بين المللي تئاتر تفليس صورت گرفت، طرفین بر معرفی هنر نمایش تئاتر دو کشور تاکید نمودند.
خزاعي رايزن فرهنگي ج.ا.ايران ضمن تشكر از همکاری مدير جشنواره بين المللي تئاتر تفليس، برگزاري موفق و باشكوه سومین دوره از جشنواره را به ايشان تبريك گفته و براي توسعه همكاري با این جشنواره اعلام آمادگي نمود. وي با اشاره به مشتركات فرهنگي دو كشور و علاقه مردم و نیز نخبگان گرجي به فرهنگ ایران و ادبيات فارسی به ويژه داستانهاي شاهنامه گفت: شايسته است نمایش هايي با موضوعات مورد توجه و علاقه گرجيان با تكيه بر مشتركات فرهنگي دو ملت براي اجرا انتخاب شود. رایزن فرهنگی ایران همچنین از مدیر جشنواره تئاتر تفلیس دعوت نمود تا برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به جمهوري اسلامي ايران سفر نماید.
مدير جشنواره بین المللی تئاتر تفليس ضمن تقدير و تشكر از همكاريهاي رايزني فرهنگي سفارت جمهوری اسلامی ایران به خاطر مشاركت فعالانه در برگزاري دو جشنواره متوالی و سالانه تئاتر تفليس، اجراي گروه نمايش «ترمينال» از جمهوری اسلامی ايران را که در شهریور ماه سالجاری در سالن اصلی تئاتر مرجانیشویلی که قدیمی ترین سالن تئاتر شهر تفلیس می باشد را يكي از بهترين، موفق ترين و پر بيننده ترين نمايش هاي سومين دوره فستيوال دانست و اعلام نمود نمايش «ترمينال» که در بخش «نگاه نو» فستيوال به نمايش درآمد، مورد تمجيد دو تن از مشهورترين منتقدين تئاتر گرجستان قرار گرفت. وي اضافه نمود علاقه مند است با توجه به استقبال تماشاگران از تئاترهاي ايراني، حضور گروههاي نمايش ايران را محدود به ايام جشنواره ننموده و در ساير ايام سال نيز نمايش هاي ايراني در گرجستان برای اجرا به روي صحنه رود.
در این دیدار اجرای نمایش توسط گروه های حرفه ای و هنری ایرانی در كنار آثاري از كشورهاي كره، ايتاليا، آلمان،‌ گرجستان‌، ارمنستان، ‌ژاپن،‌ انگلستان‌، اكراين، ليتواني، اتريش، تركيه، هند، اسلووني و روسيه در دومین و سومین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس مثبت ارزیابی شده و طرفین اظهار امیدواری نمودند تا همکاریهای آتی در این زمینه تقویت شود.

https://ccsi.ir//vdce.f8wbjh8xz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه