يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 2349
در گفتگوي تلفني با عبدالله گل صورت گرفت؛

ابراز همدردي دکتر احمدي نژاد با زلزله زدگان ترکيه

رييس‌جمهور در گفتگوي تلفني با عبدالله گل وقوع حادثه زلزله در ترکيه و کشته و زخمي شدن تعدادي از مردم اين کشور را به دولت و ملت ترکيه تسليت گفت و از خداوند متعال براي بازماندگان صبر وشکيبايي مسالت کرد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (دوشنبه) در مکالمه تلفني با عبدالله گل رييس‌جمهور ضمن ابراز همدردي با مردم آسيب ديده در حادثه زلزله خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران براي ارائه هرگونه کمک انسان‌دوستانه و مساعدت به مردم زلزله زده ترکيه آمادگي کامل دارد.
عبدالله گل رييس‌جمهور ترکيه نيز در اين گفتگوي تلفني ضمن تشکر از ابراز همدردي رييس‌جمهور کشورمان با دولت و ملت ترکيه، از تلاش‌هاي انسان‌دوستانه جمهوري اسلامي ايران براي کمک به زلزله‌زدگان ترکيه تشکر کرد و گفت: ايران و ترکيه دو کشور زلزله‌خيز هستند و ما بايد با گسترش همکاري هاي دوجانبه تدابير لازم را براي پيشگيري از آثار اسفبار اينگونه حوادث اتخاذ کنيم.
روساي جمهور ايران و ترکيه همچنين در اين مکالمه تلفني مهمترين تحولات منطقه از جمله پديده تروريسم و مزاحمت هاي گروهک‌هاي تروريستي پژاک و منافقين براي دو کشور را مورد اشاره قرار دادند و با بيان اينکه وجود تروريست، توطئه سلطه‌گران براي تسلط بر منطقه است، بر همکاري سازمان‌ها و نهادهاي دو کشور براي مقابله با اين پديده شوم تاکيد کردند.

https://ccsi.ir//vdcj.xe8fuqethsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه